Full version: Tomat
Nanna
Hej!
Jag har en liten tomatplanta som ser konstig ut. Den ser törstig ut, även fast den inte är det. Jag undrar om den verkligen ska se ut så (vilket jag inte tror). Någon som vet vad det är för fel på den? unsure.gif

Bilden på den ligger i mitt fotoalbum. Jag även en annan blomma där som jag gärna skulle vilja veta vad den heter. Otroligt vacker!
Åsa, mälardalen zon 2
Hittar inte ditt fotoalbum.

Uppdatera din profilinformation så att albumet länkas till din profil här i forumet då kan vi ta en titt på blommorna och kanske komma med råd.
Nanna
Sådär jag, nu ska det fungera! biggrin.gif
digitalkarin
De ser ju faktiskt törstiga ut! Men om man övervattnar så kan det få samma effekt! Är jorden ordentligt dränerad?
Nanna
Ja, den är inte övervattnad heller. Det är så konstigt. Men den verkar i allafall få tomater, och tomatblommor. rolleyes.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Vilken sort är det?? (En del tomatsorter får lite risigt utseende naturligt.)
Har du toppat den under uppdrivningen??

Även lite för kyliga nätter kan få bladen att bli lite knasiga, här i mälardalen har det varit ganska regnigt och kyligt och det tycker inte tomater om.

Hurpass stor kruka har du och vad gödslar du med??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon