Finns det någon räddning för min stackars fuchsia. Den har blivit totalt dränkt eftersom det regnat så mycket den sista tiden. Hålen som fanns i ampeln hade satt igen och den stod i vatten ett tag. Bladen hänger och den ser allmänt ledsen ut. Vad ska jag göra? Klarar den sig om den får torka upp ordentligt?
mamamaggan
03-07-2007, 10:32
Vet inte med säkerhet , beror nog på hur länge den stod så blöt.
När mina krukväxter fått för mycket vatten brukar jag ställa krukan på några tidningar , de " drar ur " vattnet och så brukar blomman ta sig igen.
Alexander-VG-zon3
03-07-2007, 10:56
plantera om den och skölj veck alla gamla rötter och jord sen plantera om den i ny jord . och skydda den för regn eller skaffa bättre kruka med bättre dränering
Cathis
03-07-2007, 15:42
Tack för alla tips. Jag trodde inte att den hade blivit så blöt, den hänger halvvägs inunder ett parasoll.
Ska genast hem och plantera om och borra STORA hål i krukan.
Cathis
04-07-2007, 09:26
Gick hem igår och satte fuchsian på en tidning, gissa om den blev blöt. Idag när jag tittade till den ser den faktiskt ut och ha hämtat sig lite. Hade tänkt plantera om men upptäckte att jag gjort åt all jord så det får bli lite senare.
Tack för tipsen, de fungerade!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.