Nattugglan
[attachment=4749:800x60001.JPG]
Hur sjutton gör man för att få många bilder i samma inlägg?
Var tvungen att ta några bilder på denna underbart vackra buske. Måste bara ha en sådan men vet inte vad den heter. Är det någon som vet?
Ophelia
Sammetshortensia (Hydrangea aspera sargentiana). Den är verkligen underbar wub.gif
mamamaggan
Men vilken buske! yahoo.gif

Undrar om den är svårskött och i vilka zoner den går att ha. Är det någon här som har en sådan?
Nattugglan
Tack för hjälpen med namnet thanks.gif Jag sökte på google och hittade denna länk hit biggrin.gif
Sammetshortensia
Tezzla
Men åhhhhhh så vacker!
Nattugglan
sos.gif Nu har jag ringt runt på några handelsträdgårdar i närheten men ingen har Sammetshortensia. Kan jag få ett tips vart jag ska vända mig? Måste bara ha en sån snarast.
Ophelia
Jag vet inte riktigt var du bor mer än nedåt men här där jag bor finns den att få tag på Plantmarknaden i Lindesberg. Bürgers i Köping, säkerligen på Åsby i Hallstahammar och i Stockholm på Zetas och Trädgårdshuset.
zaaritha
Vill ha!
Undrar om Liden i Lidköping har--eller kan skaffa?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon