annelito
Jag ska måla insidan av ett utedass och utemöbler med samma färg tänkte jag. Funkar det? Bör jag välja utomhusfärg då eftersom utemöblerna ju ska stå ute hela sommaren? Måste jag grunda utemöblerna först? Det är ju gammal flagnad färg på utemöblerna nu så slipas måste dom.
pleximaster
Måla med äkta linoljefärg från tex Ottossons samma ute som inne. Trevlig att jobba med och håller bra.

mvh plexi
vaniljstången
Hej!
Det framgår inte om du har trä på insidan av ditt utedass men om så är fallet skulle jag välja att måla både möbler och dasset med täcklasyr! Vid ommålning behöver du bara tvätta av dina möbler/väggen samt gå över dem ett varv med en stålborste! Finns det något tråkigare än att skapa gammal färg?!
Lycka till!

Mvh
Petra
annelito
CITAT (vaniljstången @ 04-07-2007, 15:41) *
Hej!
Det framgår inte om du har trä på insidan av ditt utedass men om så är fallet skulle jag välja att måla både möbler och dasset med täcklasyr! Vid ommålning behöver du bara tvätta av dina möbler/väggen samt gå över dem ett varv med en stålborste! Finns det något tråkigare än att skapa gammal färg?!
Lycka till!

Mvh
Petra

Det är obehandlat trä, inte ens slipat utan det är flisigt, på insidan av dasset och torpet är bara ett ställe jag hyr så det blir nog inte aktuellt för mig att måla om eftersom det här torpet är en mellanlandning tills drömhuset dyker upp. Men hyresvärden står för färg och material om jag vill måla så då tänkte jag passa på att piffa till lite.
vaniljstången
Hej igen!

För obehandlat trä passar täcklasyr perfekt. Det finns vattenbaserad som är luktfri! Dessutom brukar man bara behöva måla en gång med täcklasyr vilket brukar vara skönt!

//Petra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon