Sidor: 1, 2
Farbror Blå
Jag år så blek att jag sköt ner ett flygplan med en reflex från magen när jag solade häromdan...

nån som slår det?
lena:-)
Jag..för jag satt i det flygplanet som skulle till soliga trakter...nu sitter jag här inlindad i gips och bandage...snacka om blek....... laugh.gif
Lady Hamilton
Kanske är jag något blekare än dig

Här under finns en bild

Kan även du lägga in en bild?
lena:-)
Det va som attans.........tror du vinner Lady Hamilton
yaay.gif yaay.gif yaay.gif hurra hurra!
Kanske Farbror Blå bleknar jämförelse nu
Chamomille
rotfl.gif
Blomstertanten
Hittade en bild på Farbror Blå här !

tongue.gif

Själv är jag inte ett dugg blek ! Utom på vissa hemliga ställen naughty.gif
Tezzla
CITAT (Lady Hamilton @ 04-07-2007, 14:43) *
Kanske är jag något blekare än dig

Här under finns en bild
Kan även du lägga in en bild?

Måste erkänna att det tog en stund för mig att fatta! crazy.gif
Ophelia
a0a.gif

Knäppskallar wub.gif
Farbror Blå
haha så roliga alla är giggle.gif

ladys bild var ju kul
lisan
Aha, vad det farbror Blå jag fotade,jag tyckte det väl bländade mig när jag tryckte av. crazy.gif
Farbror Blå
haha.. giggle.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (lisan @ 04-07-2007, 15:28) *
Aha, vad det farbror Blå jag fotade,jag tyckte det väl bländade mig när jag tryckte av. crazy.gif

Vad använde du för bländare då? rolleyes.gif

Olle
lisan
Säg de du wub.gif shy.gif
cic
Jag är inte blek alls. Blir väldigt lätt brun, även om brännan flagnar en smula nu när det bara regnar.. Men det tar jag lätt igen så fort solen visar sig! smile.gif
Cathis
Rätt blek hela jag förutom armar som fått lite färg
och kinderna är lite röda
Lady Hamilton
Tyvärr så befinner jag mig i soliga Karlstad för tillfället och där lyser solen med sin frånvaro.................. santa.gif
Kajsa i Arvika
Det berodde säkert på att klockan va 01.03 när du skrev inlägget Ladyn!! Då skiner inte solen i Karlstad ens.. naughty.gif

Farbror Blå
CITAT (Kajsa i Arvika @ 05-07-2007, 07:43) *
Det berodde säkert på att klockan va 01.03 när du skrev inlägget Ladyn!! Då skiner inte solen i Karlstad ens.. naughty.gif

HAha tummenupp.gif
Gillan
CITAT (Kajsa i Arvika @ 05-07-2007, 07:43) *

Tack Kajsa! Skönt med nån som faktiskt förstår hur det ligger till tummenupp.gif kompiskram.gif giggle.gif
Lady Hamilton
g.gif Äsch! Vaddå?..................Har ni aldrig hört talas om MIDNATTS SOL!! Den är jag van vid................
alltså att solen skiner BÅDE dag å natt. I "soliga Karlstad" Lyser den med sin FRÅNVARO!!! dygnet runt
titti49zon6
Förstår Ladyn, här skiner solen dygnet runt coolgleam.gif
Man får nästan ha solglasögon när man ska d010.gif crazy.gif a0a.gif
Farbror Blå
CITAT (titti49zon6 @ 05-07-2007, 09:24) *
Förstår Ladyn, här skiner solen dygnet runt coolgleam.gif
Man får nästan ha solglasögon när man ska d010.gif crazy.gif a0a.gif

vilket öde hehe
Kajsa i Arvika
Hur i hela fridens dagar ska man hinna få nån färg här??!!! confused.gif

Solen tittar fram i två nanosekunder och då ska man hinna få av sig kläderna och knö sej ner bland all bråte på balkongen??! När man väl satt foten i blomsterbönan och häcken i sparrisen e det dags att gå in igen för solen har gått i moln och det e svinkallt igen!!! ranting.gif -cry-.gif
Lady Hamilton
trostar.gif Följ med mig hem så skall du se att du blir brun redan första dygnet naughty.gif
Farbror Blå
CITAT (Kajsa i Arvika @ 05-07-2007, 11:27) *
Hur i hela fridens dagar ska man hinna få nån färg här??!!! confused.gif
Solen tittar fram i två nanosekunder och då ska man hinna få av sig kläderna och knö sej ner bland all bråte på balkongen??! När man väl satt foten i blomsterbönan och häcken i sparrisen e det dags att gå in igen för solen har gått i moln och det e svinkallt igen!!! ranting.gif -cry-.gif

ny planta,häcksparris aldrig hört talas om
Farbror Blå
crazy.gif
TantGredelin
Om man är ute naken precis hela dagarna så blir man brun oavsett vädret. Så skyll inte på väder, ta av era kläder.
Tänk så roligt för era grannar!

[attachment=4852:Naken3_4...6181_438.jpg]
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 05-07-2007, 11:32) *
trostar.gif Följ med mig hem så skall du se att du blir brun redan första dygnet naughty.gif

Om inte jag läser SMHI:s sidor helt fel , så regnar det hos er idag unsure.gif whist.gif ..................(fast man kanske bliiiir brun av erat regn dunno.gif )

Ähhh, den där Gredelin hann ju före med nåt knäppt inläggg wacko.gif laugh.gif
TantGredelin
Eller också kan vi klä oss ordentligt, så märks det inte om vi är blekfisar eller inte! Som på det här familjeporträttet!

[attachment=4853:anti_burka_wet.jpg]
Leia
CITAT (TantGredelin @ 07-07-2007, 09:36) *
Eller också kan vi klä oss ordentligt, så märks det inte om vi är blekfisar eller inte! Som på det här familjeporträttet!

[attachment=4853:anti_burka_wet.jpg]

rotfl.gif Med sådana porträtt så slipper man se hur mycket man åldras med åren... whistling.gif
anne-li i olofstorp
Tänk vilka problem....
Jag hade gärna varit blek, men efter en veckas semester har min hud fått en grönaktig ton,
ni vet sådär som hönökaka precis innan den börjar mögla.......
ranting.gif
Farbror Blå
CITAT (anne-li i olofstorp @ 07-07-2007, 10:00) *
Tänk vilka problem....
Jag hade gärna varit blek, men efter en veckas semester har min hud fått en grönaktig ton,
ni vet sådär som hönökaka precis innan den börjar mögla.......
ranting.gif

oj det där lät läskigt... marsiangrön?
(marsipangrön?)
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 07-07-2007, 09:17) *
Om inte jag läser SMHI:s sidor helt fel , så regnar det hos er idag unsure.gif whist.gif ..................(fast man kanske bliiiir brun av erat regn dunno.gif )........

Precis tummenupp.gif I dag regnar det (och troligtvis tills på Onsdag) Och nu är jag övertygad om att det regnar många håll i dag.
Men när jag skrev inlägget så var vädret "perfekt" flirting.gif
Farbror Blå
blekfisar är vi allihopa,allihopa,allihopa..

rolleyes.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (Farbror Blå @ 07-07-2007, 10:20) *
oj det där lät läskigt... marsiangrön?
(marsipangrön?)

Precis! marsipan är gott!
Farbror Blå
CITAT (anne-li i olofstorp @ 07-07-2007, 10:36) *
Precis! marsipan är gott!

inget bildbevis?? masipangrön..??
AnitaO
giggle.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (Farbror Blå @ 07-07-2007, 10:40) *
inget bildbevis?? masipangrön..??

Det går inte, jag har grönfilter på kameran! coolgleam.gif
Farbror Blå
haha
Farbror Blå

så här grön?
anne-li i olofstorp
CITAT (Farbror Blå @ 07-07-2007, 11:26) *

så här grön?

Precis!!!
Självporträtt?
Regnar det hos dig också?
Eva-Helene
a0a.gif
Farbror Blå
CITAT (anne-li i olofstorp @ 07-07-2007, 11:36) *
Precis!!!
Självporträtt?
Regnar det hos dig också?

trodde detta var du?
anne-li i olofstorp
CITAT (Farbror Blå @ 07-07-2007, 12:03) *
trodde detta var du?

Kunde varit!!!!
Biggan_
tant Grön! giggle.gif
Nu finns väl snart alla huvudpersonerna i sagan här.
TantGredelin
[/quote]

Ja det här är väl ett öppet forum, så det finns risk att nån kommer emellan. Ni kan väl maila varandra om ni vill hålla samtalet i en liten krets. Fast knäppare inlägg än de flesta andra i den här tråden vet jag inte om mina var. Försöker föra in ett globalt perspektiv och en fenomenologisk diskurs, bara. cool.gif
Eva-Helene
Jag planterade om de sista plantorna igår. Då var jag tant brun.
Gillan
CITAT (TantGredelin @ 07-07-2007, 12:48) *

Ja det här är väl ett öppet forum, så det finns risk att nån kommer emellan. Ni kan väl maila varandra om ni vill hålla samtalet i en liten krets. Fast knäppare inlägg än de flesta andra i den här tråden vet jag inte om mina var. Försöker föra in ett globalt perspektiv och en fenomenologisk diskurs, bara. cool.gif

Hoppas av hela mitt hjärta att du inte tog illa upp på riktigt..............och att du såg det som det skämt det var kompiskram.gif
TantGredelin
Gillan: Nej då, inte stött, men med det här vädret (regnar mellan skurarna) och en massa meter oklippta häckar så ligger det nära till att dramatisera det lilla innehåll som finns. Jag förstod hur du menade, men kunde inte låta bli att gnälla. Är lite gnällig helt enkelt. innocent.gif

I den här tråden kunde man ha hetat Tant Vit eller Farbror Grå.
Gillan
CITAT (TantGredelin @ 07-07-2007, 13:14) *
Gillan: Nej då, inte stött, men med det här vädret (regnar mellan skurarna) och en massa meter oklippta häckar så ligger det nära till att dramatisera det lilla innehåll som finns. Jag förstod hur du menade, men kunde inte låta bli att gnälla. Är lite gnällig helt enkelt. innocent.gif

I den här tråden kunde man ha hetat Tant Vit eller Farbror Grå.

Helt okej för mig tummenupp.gif ............. giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon