Kortis
Hej!
Jag och min syster har gett vår mamma en dag tillsammans med oss i födelsedagspresent.Detta ska genoomföras tidig höst.Då vi alla tre tycker det är kul med trädgård så funderar jag på om vi skulle se om det fanns något trädgårdsevenemang eller något kul ställe där man kan titta på/köpa växter till trädgården.Är det någon som vet om något som kan vara kul?
Martina
Åsa, mälardalen zon 2
Ulriksdals flowershow kanske??
Kjellepelle
Hej. Det är en trädgårdsmässa i Taxinge 31.8 -2.9. Taxinge ligger mellan Strängnäs och Södertälje i
Nykvarns kommun. Mässan blir bättre och bättre för varje år, i en fantastisk miljö runt Taxinge slott. Kolla på
hemsidan www.taxingeslott.se

/ Kjellepelle
Österläge
Både Ulriksdals o Taxinges mässor ser ju jättetrevligt ut! smile.gif Vilken ska man välja då..? Jag missade ju Älvsjömässan i våras, kanske skulle ta mig till Sthlm i höst istället... biggrin.gif
Jan Lindgren
Hej!
Gör ett besök på Denningarums Gård i norra Skåne. Jag har planterat ca 120 olika bär och frukt plantor där. Det finns en massa andra aktiviteter också. Jag rekomenderar en flottfärd på Helgeå. Du hyr en flotte som drivs med elmotor . Tyst och stilla. Det finns mat och kaffe att köpa och en gårdsbutik med självplockning. www.denningarumsgard.nu
MVH
Jan Lindgren
Kortis
Tack för era förslag!
Det låter bra alltihop!
Skåne blir nog tyvärr lite för långt då vi bor i Värmland och detta är tänkt som en dagstur men det kanske kan bli aktuellt en annan gång.
Martina
Eva-Helene
Har du kollat på http://gardens.se/? Där finns bra tips.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon