Full version: mer liljor, med mera
kerstin z5-6
en röd

en aprikos

en rätt anständig smile.gif am Iris

en riktigt mörk vallmo

Rosen Aurora rotäkta pimpinell FI

stennie
Wow, den röda liljan var ju jätte snygg!!!
Anki V
Vilka vackra liljor! wub.gif

Men i vilket läge har du dom?.....Jag har mina i söderläge, full sol från 9.30 till 18.30. De enda av liljorna som blommar är den lilla vita krolliljan och det är väl den som står mest skuggigt av de alla. Det kommer att ta minst två veckor till för mina liljor g.gif Här hos mig har första knoppen på Peace just börjat öppna sig. wub.gif

Peaceknopp Först ut -07 blev en fredsros. <br /

Märkligt...Jag har i samma rabatt en julros som knappt ska vara härdig i skåne.

JAG VILL HA MINA LILJOR NU (om två veckor åker jag på semester)!

/Anki
Krolliljan
Min madonnalilja slog ut idag och en som jag inte riktigt vet namnet på någonting Citronella. Dofterna, dofterna !!!!
Vad heter den aprikosa liljan ?
Floppy
CITAT (stennie @ 04-07-2007, 21:30) *
Wow, den röda liljan var ju jätte snygg!!!

Jag håller med Stennie...jätte vacker... wub.gif
...har du nått namn på den kanske?
Biggan_
...och den mörka vallmon! wub.gif
AnnammA
I år har jag inte hunnit med att hålla efter liljebaggarna och deras disguisting sick.gif larver, så en del av liljorna har blivit mer eller mindre uppätna.Och en hel trädgårdslåda, som var full med gula liljor, där har det bara kommit upp högst två st.(Vid tillfälle skall den grävas ur, så jag får se om där finns några knölar kvar i botten.) Men jag har några kungsliljor som ser ut att må bra, och de väntar jag på ...

Hälsn
AnnA
AnnammA

STP80470.JPG

...och här en bild från förra sommaren

Hälsn

AnnA
Alexander-VG-zon3
jätte vackra blommor speciellt den röda liljan va vacker
Ophelia
Skulle kunna tänka mig att ta Kerstins röda lilja, sätta den mellan tänderna och därefter dansa en eldig flamenco smile.gif

kerstin z5-6
whistling.gif Just nu steker solen så jag minns inte -men det är en tidig sort, Mona lisa -en kort rosa slår också ut när som helst , medan den vita liljan Siberia blommar först i slutet juli ..Lovar återkomma med namn
smile.gif
AnnammA
Här är mina(för där är ett par stycken, köpta på rea till halva priset!) Lillium Regale som slagit ut och doftar enormt!
Regale.JPG

Hälsn

AnnA

monki62
ÅÅÅhh vad snygg vill ha wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon