Gloriana
Jag använder inte konstgödsel )okej då, lite chrysan i diverse pottor). I rabatterna blir det väl en salig blandning av vad jag kan hitta. Guldvatten i all ära men min familj skulle inte ställa upp på det. Nässelvatten är jättebra men det kräver lite mer förberedelse än stundens ingivelse. Gräsklipp är också bra men det växer attans mycket ogräs i vårt gräsklipp så det blir bara ibland. Jag läste om Binadan och Binofer som tydligen kravodlare använder. Jag googlade för att se om en vanlig dödlig kunde komma över detta men hittade inget. Någom som vet var man kan få tag i det? help.gif
ängsvädd
Binadan säljs av Binadan svenska AB tel 08-792 21 50 enligt länk http://www.hush.se/l/ekologi/pdf-filer/Godsel_o_kalk.pdf.

Enligt samma länk säljs Biofer via Lantmännen, numera heter de Granngården. Vet inte om uppgifterna är aktuella.

Preussen
men vanlig hönsgödsel i pelletsform finns i de flesta butikerna nuförtiden. ok, mest kväve men jäkligt bra sådant wink.gif

men vanlig hönsgödsel i pelletsform finns i de flesta butikerna nuförtiden. ok, mest kväve men jäkligt bra sådant wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon