I Semestertråden sa jag att jag vill göra som på en bild där någon låg på gräsmattan och tuggade på ett strå.
Ja, om regnet håller upp är det väl det jag kommer att göra.
Vi har fått en vattenskada i köket! Avloppsröret visade sig vara helt genomrostat så avloppsvatten har runnit ut under diskbänken och ut på golvet. Nu är röret utbytt mot ett nytt och i köket står en stor brummande avfuktare. Det har även visat sig att betongplattan under huset är våt (vi har sk torpargrund så det är inte direkt markkontakt).
Den här avfuktaren skall vi ha till vecka 31, sista semesterveckan. Sen kommer killarna tillbaka och bryter upp golvet och tar bort köksbänkarna.
Jag är inte glad!!! Det var inte så här jag ville ha det. Visst vill jag väl ha ett nytt kök men inte på det här sättet! Köksbyte är ju en lång process/planläggning. Det skall kännas roligt! Inte hitta ngt passande i all hast.
Dessutom är det en ekonomisk fråga. Är det någon av er här som har varit med om detta? Hur stora pengar talar vi om? Jag har förstått att försäkringsbolaget ersätter de skador som vattnet orsakat men att det blir åldersavdrag för prylarna som byts ut. I vårt fall så är golvmattan 10 år. Bänkskåpen är från slutet av 70-talet och överskåpen är original från 1965. Kommer vi att få betala i princip allt själva då?