Bee
I Semestertråden sa jag att jag vill göra som på en bild där någon låg på gräsmattan och tuggade på ett strå.
Ja, om regnet håller upp är det väl det jag kommer att göra.

Vi har fått en vattenskada i köket! Avloppsröret visade sig vara helt genomrostat så avloppsvatten har runnit ut under diskbänken och ut på golvet. Nu är röret utbytt mot ett nytt och i köket står en stor brummande avfuktare. Det har även visat sig att betongplattan under huset är våt (vi har sk torpargrund så det är inte direkt markkontakt).
Den här avfuktaren skall vi ha till vecka 31, sista semesterveckan. Sen kommer killarna tillbaka och bryter upp golvet och tar bort köksbänkarna.

Jag är inte glad!!! Det var inte så här jag ville ha det. Visst vill jag väl ha ett nytt kök men inte på det här sättet! Köksbyte är ju en lång process/planläggning. Det skall kännas roligt! Inte hitta ngt passande i all hast.

Dessutom är det en ekonomisk fråga. Är det någon av er här som har varit med om detta? Hur stora pengar talar vi om? Jag har förstått att försäkringsbolaget ersätter de skador som vattnet orsakat men att det blir åldersavdrag för prylarna som byts ut. I vårt fall så är golvmattan 10 år. Bänkskåpen är från slutet av 70-talet och överskåpen är original från 1965. Kommer vi att få betala i princip allt själva då?
Lena i Torslanda
Har inget svar på din fråga om försäkring utan vill bara ge dig mina sympatier. Det måste vara förfärligt att helt plötsligt tvingas till så stora åtgärder. Vattenskador är väl alla husägares fasa. Hoppas att du får viss kompensation iaf för nytt kök är inget lågbudgetprojekt precis. Men du för trösta dig med att du får det jättefint efteråt.
olgak
Jag vet inte heller hur det funkar med försäkring, men ring och fråga på direkten så vet du.

Vi hade vattenskada i köket så jag vet hur det är! Dessutom drabbades vi av enorma förseningar p g a diverse klantarsel ... MEN jag kan trösta dig med att när det var klart - så var det som att det aldrig hänt (förutom att vi hade snyggare golv wink.gif). Jag glömde bort alltihop omedelbart.

Hav tålamod och njut av sommaren i alla fall!
Sailor Pluto
Mina svärföräldrar bytte kök för ett antal år sedan, det blev sprillans nytt och modernt. Precis när de var klara fick de en vattenläcka. Vilken tajming blink.gif ! De var inte alls roade.

Jag vet heller ingenting om hur det är med försäkringar, vill bara uttrycka min sympati smile.gif . Det du har att se fram emot är väl just en ny inredning!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon