Full version: Igelkotten drunknade
råse-marie
Fy vad ledsen jag är , när jag tittade i vår lilla fontän ligger den ena lilla igelkotten där .Drunknad
Att jag inte tänkte på att dom faktiskt oxå kan det -cry-.gif
jag hade tänkt att fylla upp med stenar och hade jag gjort det så hade det här aldrig hänt .
Dom andra små kottarna har nog flyttat för sen är det bara mamman kvar.

Tezzla
Nämen, så hemskt. Men samtidigt så händer ju sånt. Det är tufft i naturen...
råse-marie
jovisst men hade jag använt hjärnan så skulle jag tänkt på att vi hade "små barn " i trädgården .Men nu har jag lärt mig en läxa .
crying.gif
KURT
Igelkottar simmar ju bra, så problemet måste har varit att den inte kunde ta sig upp?
Susanne i Linköping
Strongt gjort av dig att tala om det här, råse-marie! tummenupp.gif Kanske räddar det något annat djur från ett liknande öde. Det är ju så lätt att glömma att vatten kan vara farligt.

Apropå trädgårdsrisker så kan t ex bärnät också vara farliga för smådjur.
Margith
Om det är nån tröst råse-marie, så sitter jag här med dåligt samvete också trostar.gif

Vi har varit borta en vecka och när blomvattnare hämtar oss på flygplatsen imorse, får vi veta att det ligger ett dött, äckligt djur i ena vattentunnan wacko.gif
Vi funderade länge på vad vi skulle kunna tänkas hitta i vattentunnan, eftersom bara nåt som flyger rimligtvis kan hamna i tunnan. Den är av plast och avsmalnande upptill.....

Det var en ekorr-unge! Och egentligen vet jag ju att de brukar hoppa från träden till vedbodtaket till garagetaket och tillbaka igen, men på alla de år vi bott här har ingen av de lyckats landa i vattentunnan -cry-.gif

Imorgon har gubben min lovat att fixa nåt slags lock till tunnan!

Att vattentunnan är en dödsfälla för småbarn är jag väl medveten om, men jag hade inte en tanke på att den kunde vara en dödsfälla för ekorrar också slap.gif
KURT
Sätter man bara något så att djur som trillat ned också kan klättra upp så behöver man inte alltid lock.
Ewa L
Håller med Susanne: Strongt gjort att tala om det som varning för andra!! kompiskram.gif

Känner mig inte fullt så dum som jag gjorde när grannar skrattade åt mig för att jag gjorde en "ramp" på högra sidan i min damm. Jag trodde nämligen att igelkotten annars kunde drunkna, men det sade de att den inte kunde. Nu har jag ju fått bevis.

Dammen i förgrunden

160kvm stort hus
lille kotten då!

Starkt att du erkänner...

Och jag fick mig en tankeställare. Vet ju att hunden kommer upp ur dammen, men igelkottar och sånt?

Hmm, det blir nog att bygga en damm med "sandstrands" uppgång på ena sidan. Så kan alla ta sig upp...

Emssal
Jag fick jättedåligt samvete häromdagen då jag såg att en groda fastnat med halsen i mitt bärnät och dött där. -cry-.gif Hemskt att man ska vara så blödig. Men grodorna gör ju nytta så dem vill man ju ha kvar. Lite tröstad blev jag dock när jag gick hem från grannen sent på kvällen och knappt kunde undvika att trampa på paddor o grodor, de fanns överallt på vägen och i trädgården.

Annars är jag ju sådan att jag nästan ber sniglarna om ursäkt för att jag stoppar dem i en påse och låter dem somna in i en burk i frysen... Mesigt, jag vet! blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon