Full version: Jag har dödat
Gossen Ruda
Tyvärr gick det inte längre att samexistera, dom blev för många och för aggressiva. Bzzzzzzz lät mordvapnet när jag långsamt gick runt och avrättade alla mina dammråttor. Dammsugarpåsen blev full. rolleyes.gif

Det finns städfantaster med dammfobi som städar flera gånger i veckan och så såna som jag med mental städfobi som städar en eller ett par gånger om året. Tråkigt för den första kategorin som aldrig får uppleva skillnaden när huset blänker efter städningen.
Tosan
Ja, den där städfobin lider jag åxå av...Och jag kan intyga att 10 år som lokalvårdare inte botat den, snarare tvärtom giggle.gif
MariaS
Tja, är det mulet, ser man ju inte råttorna. Och skiner solen är jag ute i trädgården i alla fall, så vem bryr sig wink.gif Fast jag har börjat försöka påverka sambon om en sån där robot ni vet innocent.gif . Sambon verkar nämligen inte heller veta var den där sugande saken står. Vi har ju redan den "gröna" roboten på utsidan. Buster heter han förresten och han verkar sköta sig aldeles utmärkt, så visst kan man väl investera i fler bravo.gif eller
Kjellepelle
Hej Ruda. Har Du provat med korsdrag i huset när det blåser bra ute?
Blomstertanten
CITAT (Kjellepelle @ 06-07-2007, 00:28) *
Hej Ruda. Har Du provat med korsdrag i huset när det blåser bra ute?

Märkligt nog så fungerar det inte alls så med korsdrag ! confused.gif
Det får istället direkt motsatt effekt. Inget damm blåser ut , men desto mer pollen , gräsfrön , björkfrön och dessutom åtskilliga insekter blåser in ! crying.gif
Jag har nämligen provat och dammråttorna blev bara ännu fetare duh.gif
Så vad du än gör , öppna inte fönster och dörrar !!!!! tongue.gif
Berith
Men! dunno.gif Jag trodde att du delade upp dom efter sort och familj, kön och ålder och spände upp dom som alla dom andra fynden?

Och nästa gång sånt här händer vill vi ha bildbevis! rtfm.gif
Gossen Ruda
Jag skall se om jag kan tillmötesgå Beriths förslag men det dröjer flera månader innan dom nya husdjuren växt till sig. Korsdrag kanske hjälper för jag håller med Blomstertanten om effekten.
gunvor
städning - det är sånt ingen märker om man gör - det märks bara om man inte gör det!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon