Full version: Myrattack?
evvy
Har en stor odlingslåda med plastväv i botten. Trots detta har jag massor av MYROR som gått till attack mot min sådd av vaxbönor och sockerärtor. Det är en endast några små taniga blad som kommit upp och dom som växt upp ser lite anfrätta ut. Kan myror ta sig igenom plastväv?? VAD GÖRA?
Tacksam för snar hjälp!
Åsa, mälardalen zon 2
Med tanke på att det är ätliga växter i lådan så vill man ju inte ha ut något medel i jorden, har du provat myrdosor, Nippons myrmedel eller något liknande som inte kommer i kontakt med jorden? De brukar funka som så att myrorna äter av ,medlet och tar hem det till drottningen som kolavippar och så blir det inga fler myror.
KURT
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 05-07-2007, 21:28) *
Med tanke på att det är ätliga växter i lådan så vill man ju inte ha ut något medel i jorden, har du provat myrdosor, Nippons myrmedel eller något liknande som inte kommer i kontakt med jorden? De brukar funka som så att myrorna äter av ,medlet och tar hem det till drottningen som kolavippar och så blir det inga fler myror.

De brukar innehålla borax + socker, inget giftigt.
evvy
Tack för tips! Jo, vi har använt ett myrmedel, visselirgen bara lokalt där jag såg odjuren (!) men det finns nya!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon