pleximaster
06-07-2007, 07:38
Måste bara beklaga mej. Har redan gjort det lite i rosforumet angående mina Mme Boll rosor. I april var det total torka och nu så faller det en hel sesongsnederbörd på ett par dagar. Jag skulle så gärna vilja färigd ställa mina trädgårdsprojekt, nya kryddträdgården med kullerstensbeläggning, lusthusbygget och ny rosenrabbat. Trist och så har vi fått vatten i den gamla matkällaren under huset. Gnällig - ja…
mvh plexi
Vi kan gnälla ihop! Jag förstår precis hur du känner det. Vatten både inne och ute

Jag har inte kunnat gå ut i trädgården för det klafsar för mycket under fötterna när jag går i gräset. Min Rosa Mundi har slagit ut och jag har inte varit nära henne ens! Första blomman slog ut på själva Rosa-dagen, i måndags 2/7.
Hoppas vattnet i matkällaren inte sprider sig uppåt i huset.
pusillus
06-07-2007, 13:02
Och pionerna och riddarsporrarna ser inte för kul ut heller! Var ute och skulle kolla fröställningar idag, men de ser ut att ruttna bort i blötan. Typiskt nu när jag äntligen bestämt mig för att bli duktig med att skörda mycket frö för att byta med i vår.
skogstroll
06-07-2007, 13:06
Ja kul väderprognos alltså.. ska gå på semester om två timmar och 54 minuter

fast det är väl inte fel att sitta och höra regnet smattra och planera trädgården lite... och så slipper man ju vattna

Behöver man motion kan man ju jaga sniglar... eller varför inte sitta och läsa på Odla! (Jag försöker verkligen se något positivt...)
stennie
07-07-2007, 13:14
såhär såg det ut i min trädgård när jag kom hem i går!
Vem behöver gräva ut för dam !!!
[attachment=4868:PICT0013.JPG]
pleximaster
07-07-2007, 19:58
Oj, så såg nästan delar av vår trädgård ut också…
Idag så var jag tvungen att klippa ner alla riddarsporrar, jätteprästkragar, liljor och stormhattar osv… Allt förstört i regn och blåsten!
plexi
Jag har i alla fall upptäckt en bra sak. Jag delar plantor och flyttar om. Någon annan sköter vattningen!

Om de sen tar sig vet jag ju inte men det brukar vara min dåliga vattningen som är orsaken till att plantor dör. Översvämning har jag inte, jag bor lite högt.
Jättetråkigt det här med alla översvämmade trädgårdar och hus och jag hoppas det löser sig för er alla... men jag tycker det är bra med vatten nu så jag slipper vattna överallt dagarna i ända... jag vattnar i och för sig inte på dagarna då... men ändå

Sista veckorna har jag bara haft sol och ganska blåsigt så allt torkar på någon timma eller två så allt växer ju så långsamt...
e_sedell
07-07-2007, 21:36
Oj oj så ni har de!
Om jag har något på gång ute som ska göras, och inte någon viktig inne syssla som jag kan ursäkta mig med, brukar jag trotts allt ge mig ut i regnet för att få det gjort. Fina dagar kan man njuta istället.
...kanske inte är att rekommendera om trädgården står under vatten, men om vattnet rinner av går de ju.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.