Förutom ett lusthusbygge, fasadrenovering, och uthusrenovering så håller jag på med anläggningen av ett kryddland i traditionell korsmönster. I avaktan på bättre väder lägger jag ut lite bilder här om någon är intresserad. Allt ska vara färdigt i augusti då jag börjar jobba igen efter pappaledigheten.
mvh plexi
PICT0043.jpg
PICT0042.jpg
Mollis
06-07-2007, 11:44
Jäklar vad snyggt det blir!
//Mollis
noora
06-07-2007, 12:25
Snyggt! Passar bra till huset tycker jag Ska det bli örtland i rutorna med gräsmatta också? Vad har du planterat i ytterkanterna? Buxbom?
Hoppas på att få se bilder när det är färdigt också
pleximaster
06-07-2007, 12:47
De två andra rutorna ska också bli odlingar i men troligen en av dem fylld med jordgubbar då detta uppskattas av mina flickor (fru och dotter). Buxbom kommer att omgärda utterkanterna av hela "landet" men inte insidan av korset om Ni förstår vad jag menar. Det tar dock lite tid att gräva bort jorden för under max 10 cemtimeter under matjorden finns hårt packad blålera. En bäck rann två meter från huset innan, ligger nu tyvärr i kulvert, men denna bäck har lämnat den hårdast lera jag varit med om. Får först använda en hilti bilhammare innan ha kan gräva upp bitarna. Jag gräver ca en meter ner och dränerar bäddarna samtidigt.
mvh plexi
Lerjord…
PICT0045.jpg
PICT0044.jpg
pleximaster
09-07-2007, 07:58
Uppdatering! Det regnade inte igår! Nu är lerjorden borta i de två resterande fälten, stenarna är lagda om än viss finjustering finns kvar! Men jag behöver mer ersättningsjord och sedan är det bara till att plantera. Vi har bestämt oss att alla fyra fält ska vara kryddland, ett tag tänkte vi jordgubbar men de tar vi bakom gårdshuset istället.
mvh plexi PICT0075.jpg
PICT0076.jpg
stennie
10-07-2007, 05:43
Så snyggt det blir !!!
Chamomille
10-07-2007, 06:49
Verkligen fint. Jag vill också ha ett kryddland...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.