Ciczi
Ciczi är arg, ledsen och förbannad.

Jag och sambon har kämpat och slitit med vår lägenhet under en ganska lång period vilket har medfört att vi bott i en trång liten etta med alla de problem som det kan innebära. Vi har båda haft heltidssysselsättningar samtidigt som vi har arbetat med lägenheten vilket har skett på kvällar och helger. Nu äntligen har vi kommit till att golvsliparen skulle komma. Sagt och gjort.
Han var där i måndags och slipade golvet. På onsdagskvällen var golvet torrt och klart att gå på. Då gick jag in och kollade allt. Ser då att golvsliparen har slagit av hörn på nästan allt som går att slå av hörn på. Han har varit i med maskinen på mer eller mindre allt. För att nämna några skador...

Alla element har fått avslagen färg.
Två innerdörrar har fått repor och jack. Vilket innebär att jag måste måla om hela dörren...
Varenda fotlist (golvlist) är repad och skrapad och ja ...
Dörrposterna har fått hörnen skavda
På innersta rummets golv har de städat dåligt så att dammrester har blivit inlackade....
Alla golvlister har fått lack skvätt upp på sig...Lacken är ju hård (eftersom det är en golvlack) så det går inte att få bort med mindre än omslipning och och målning...

Notera gärna att golvsliparen ville komma in sist när allt var klart och det bara var golvet kvar. Tacka fan för att vi inte fått upp tapeterna ännu för då hade det väl varit skador på dem också.

När vi nu äntligen var på så god väg och så kommer detta...

Fan vad trött man blir... ranting.gif JAg är så tje på det nu så just nu har jag bara lust att sälja hela klabbet och skita i alla jävla idioter som kommer och förstör... JAg ahr jobbat i åtskilliga timmar med denna lägenhet och så kommer golvsliparen och sabbar för mig på 8 timmar...

Men jag har talat med honom och han ska komma och kolla på de skador som är. I telefon sa han "jag hörde att jag har varit i nån list..." ranting.gif

Ciczi, som tänker gå och dra nåt gammalt över sig
Ophelia
Nämen så tråkigt. Det låter som om han bör komma och inspektera, eller varje fall någon från firman. Kan väl inte vara rimligt att behöva repa allt som finns i närheten när man ska slipa golv?! Hoppas det löser sig för dig/er.
Chamomille
Jag vet inte om jag ska gråta eller skratta... Vi har också haft ett rent helvete med våra "byggare". Men stå på er!! Han får ersätta det han har förstört! Så är det bara!
Ciczi
Kan ju säga som så att jag har varit gråtfärdig sedan i onsdags omväxlat med förbannad och arg. Dessutom blir man ju inte på bättre humör av att det pissregnar hela jäkla tiden. MIn trädgård drunknar ju...

Ciczi
Eva-Helene
Ojojoj!! fear.gif Jag riktigt känner hur arg ledsen och f***annad jag skulle bli om nå´t sån´t skulle hända mej!! Men hav tröst trostar.gif golvsliparen måste ha försäkring som gäller för såna "tabbar". Bara det inte var någon "svart" firma g.gif för då "sitter ni i skiten". Om klant-arslet är omedgörlig så hota med KO! rtfm.gif Lycka till kram2.gif
Ciczi
Ja vi får väl se hur saken utvecklar sig...

Ser dessutom nu att jag har lagt det i fel forum i rena ilskan ... ojdå...

Ciczi
Limeblossom
Men vad tråkigt! Jag lider med dig!! Hoppas det ordnar sig utan att NI måste göra om allt.
Alba
Klart man skriver i fel forum i rena ilskan. Man har väl inte tid att kolla var man är när bägaren rinner över.

Jag känner verkligen med dig. Så fruktansvärt oproffsigt av golvgubben att gå fram som en ångvält.

Kräv ersättning och ta inte på er att göra jobbet själv om inte allt är klart. Kanske bäst att ta skriftligt så han inte ändrar sig när allt är fixat och vägrar betala.

Lycka till. trostar.gif
Pia L
En styrkekram till dig Ciczi trostar.gif Och inte hade du väl lagt den i "fel" avdelning heller rolleyes.gif för det är väl bara en fäHUND som kan bete sig så giggle.gif
Upp med hakan gumman, det ordnar sig säkert, antingen så får dom stå för omkostnader eller så sätter du fäHUNDEN på att reparera skadorna, låt honom handslipa, törs väl f*n sätta en maskin i handen på den igen flirting.gif
Ciczi
Nej inte fan vågar man sätta en maskin i den gubbens händer igen... Nej vi har bestämt så här, (men får se vad golvsliparen säger). Vi vill ha en prisreducering motsvarande det arbete som det tar mig att reparera skadorna... Minst. Vi vill inte gärna släppa in någon annan som ska fixa det åt oss för då blir väl golvet sabbat för att de klantar sig... Nej det får vara slut med det skitet nu. Men vi får som sagt se vad som sker på måndag kl 17 då golvsliparen ska inspektera sina skador...

Ciczi
Ciczi
Så då har golvsliparen varit här.

Resultatet blev att de fick lägga sig ner på knä och fixa till allt de har ställt till med... De var ju inte glada åt det och ville inte riktigt erkänna att de har gjort fel. Men jag gav mig inte.
JAg slipper kravla omkring och jag fick rätt...

Ciczi
Eva-Helene
000.gif tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon