Jag och sambon har kämpat och slitit med vår lägenhet under en ganska lång period vilket har medfört att vi bott i en trång liten etta med alla de problem som det kan innebära. Vi har båda haft heltidssysselsättningar samtidigt som vi har arbetat med lägenheten vilket har skett på kvällar och helger. Nu äntligen har vi kommit till att golvsliparen skulle komma. Sagt och gjort.
Han var där i måndags och slipade golvet. På onsdagskvällen var golvet torrt och klart att gå på. Då gick jag in och kollade allt. Ser då att golvsliparen har slagit av hörn på nästan allt som går att slå av hörn på. Han har varit i med maskinen på mer eller mindre allt. För att nämna några skador...
Alla element har fått avslagen färg.
Två innerdörrar har fått repor och jack. Vilket innebär att jag måste måla om hela dörren...
Varenda fotlist (golvlist) är repad och skrapad och ja ...
Dörrposterna har fått hörnen skavda
På innersta rummets golv har de städat dåligt så att dammrester har blivit inlackade....
Alla golvlister har fått lack skvätt upp på sig...Lacken är ju hård (eftersom det är en golvlack) så det går inte att få bort med mindre än omslipning och och målning...
Notera gärna att golvsliparen ville komma in sist när allt var klart och det bara var golvet kvar. Tacka fan för att vi inte fått upp tapeterna ännu för då hade det väl varit skador på dem också.
När vi nu äntligen var på så god väg och så kommer detta...
Fan vad trött man blir...

Men jag har talat med honom och han ska komma och kolla på de skador som är. I telefon sa han "jag hörde att jag har varit i nån list..."

Ciczi, som tänker gå och dra nåt gammalt över sig