Sploonge
Hejsan.

Jag har tänkt bygga en damm i trädgården och behöver inspiration. confused.gif

Snälla lägg upp lite fina bilder på era dammar här.
Gärna med fisk i flirting.gif

kerstin z5-6

ca 3 x8 m ..vattenfall -betong o natursten -kullen är inte naturlig utan producerad av jorden som grävdes upp
2 m djuphåla -dammduk

sandfilter + vanligt filter med uvlampa på toppen av kullen-här var den nygjord...

fisk har koi o guldfisk inne i vinterträdgård -de bodde i dammen på somrarna -men då vi pga klimatet var tvugna att ta in dem på hösten -har jag numera bara Ruda i dammen + diverse grodor paddor med mera förstås
MariaS
Här kommer bilder från vår/min "upptäcka-hur-man-använder-en grävmaskin" damm såg ut, nygjord för fyra år sedan.

Här är även en bild på de snabbt tama fiskarna, som äter ur min hand, när jag ligger på bron.

Erika i Sandviken
[attachment=4890:7859_114...aSdammen.jpg]

Så ser vår ut,fast idag syns inte taket på "önskebrunnen" ,då Tellaman Kaprifolen tagit över.
Sploonge
Oj vad fint ni har gjort yahoo.gif
Tack så mycket för de fina bilderna..
Blir så sugen att börja nu men jag måste planera läge och ekonomi först whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon