Full version: ÖB's markväv
Cassiopeia
Har ni några erfarenheter/åsikter om Överskottsbolagets markväv? Jag köpte just en bit och när jag kom hem så sa min man att den inte alls ser ut som den som han såg på Silvan. Vi behöver bara en liten bit markväv så jag har ingen lust att köpa Silvans 25-metersrulle... men om ÖB's inte är bra får jag kanske tänka om.
(ÖB's är svart och ser ut ungefär som presenning, fast mer glesvävd liksom. Det står att den släpper igenom vatten, luft och näring men att ogräs inte ska kunna växa igenom den.)
*Humlan*
Jag har använt mig av ÖB´s markväv i min ena pallkrage som jag fyllt med sand. Funkar bra tycker jag.
Gillan
Har du tänkt dig att ha den som "ogräsdödare", kan jag bara ge thumbdown.gif . Den håller inte ens en säsong. Vi provade den som ett kortvarigt substitut en sommar för några år sen runt äppelträden.Först grävde vi bort grässvålen, lade dit duken och ovanpå la vi täckbark och innan säsongen var slut såg det ut som om vi inte använt nåt alls...........nääääe, säger vi! Nu kör vi med tjock, svart markduk, liknande Geo-duk, men tjockare, och det är perfekt...............inte ett grässtrå i sikte tummenupp.gif
Immix
Var köper man det och vad kostar det?
Gillan
CITAT (Immix @ 07-07-2007, 14:02) *
Var köper man det och vad kostar det?

Om det är mig du frågar, så hör och häpna! Den köper vi på Rusta! Den kostar ca 250-300kr/16kvm under högsäsong. Köper du den lite senare på hösten, får du den för 50kr/16kvm! Hmmm, kanske att jag borde gå ut och ta ett kort så ni får veta vad jag pratar om?
Immix
Tack, då ska jag kika efter det.
anna_rispan
CITAT (Gillan @ 07-07-2007, 14:30) *
Om det är mig du frågar, så hör och häpna! Den köper vi på Rusta! Den kostar ca 250-300kr/16kvm under högsäsong. Köper du den lite senare på hösten, får du den för 50kr/16kvm! Hmmm, kanske att jag borde gå ut och ta ett kort så ni får veta vad jag pratar om?

Jag vill gärna se! smile.gif
mattel
CITAT (Gillan @ 07-07-2007, 08:34) *
Har du tänkt dig att ha den som "ogräsdödare", kan jag bara ge thumbdown.gif . Den håller inte ens en säsong. Vi provade den som ett kortvarigt substitut en sommar för några år sen runt äppelträden.Först grävde vi bort grässvålen, lade dit duken och ovanpå la vi täckbark och innan säsongen var slut såg det ut som om vi inte använt nåt alls...........nääääe, säger vi! Nu kör vi med tjock, svart markduk, liknande Geo-duk, men tjockare, och det är perfekt...............inte ett grässtrå i sikte tummenupp.gif

Är det den här markduken du använder? confused.gif

http://www.rusta.se/product.asp?produkt=MA...&p=62251113

/M
Gillan
Lite fel förklarat av mig. Ber om ursäkt för det. Den vi köper heter inte markduk utan skyddsmatta. Den är väl huvudsakligen till för att användas som skydd för gummiduken när du anlägger en damm. Den fungerar dock alldeles utmärkt till båda delarna tummenupp.gif biggrin.gif

Så här ser den ut i alla fall...........hmm, den ser väldigt grå ut på bilden, men det beror nog på att den är väldigt vattenmättad?

[attachment=4961:20070709_1_002.jpg] [attachment=4960:20070709_001_odla.JPG]
mattel
Gillan: Jag bockar, bugar och hoppar upp på moppen för att puttra in till stan och köpa. ninja.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon