hagberg
Har en bytta med blå congo på balkongen som för tillfället känns väldigt liten tongue.gif Jo blasten skjuter minnsann i höjden å då tänkte jag såhär! Vet inte om det stämmer men någonstanns har jag för mig att jag hört att man kan typ kapa blasten för att få knölarna att växa till sig bättre? Någon som testat detta. De har ju inte blommat än men de hänger ju för sjutton över halva balkongen. Får väl motvilligt erkänna att gödsel användes flitigt vid sättning! =I

Mvh henric
inglan
Är inte säker, men kapar blasten gör man väl när de inte ska växa mer eller om blasten fått bladmögel och man vill hindra det att smitta potatisen.
För de växer väl bara så länge blasten är grön och fin, men man kanske kan frisera lite?

Mvh Inglan

Förresten, välkommen hit! biggrin.gif
Christer i Falköping
Det är som Inglan skriver.
Christer.
Eva-Helene
Nej, klipp inte blasten, då brukar knölarna sluta att växa. Man bör vara försiltig med gödsel till potatis, används kompost behövs det ingen tilläggsgödning och använder man köpejord bör man blanda ut med lite sand. Lycka till med potatisen nästa år! Fast håll med om att blasten är väl så fin som den "värsta" prydnadsbuske!!!
hagberg
Ahaa! okej, tur att jag inte klippte dem då smile.gif Får försöka binda upp dem lite snyggt. Tack för svar allihopa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon