Pernilla & Lars
I våras köpte jag två stycken Clematis (Minuet & Little Nell) som jag samplanterade med New Dahn i stora tunnor. wub.gif

Rosorna har tagit sig bra och har knoppar överallt, men ingen av Clematisarna vill vara med. no.gif

Dom lever men det är inte mycket mer än så. Bladen är gröna och ser helt friska ut, men det händer ingenting, den varken får nya stängler eller blad och inte heller växer den nämnvärt på höjden, vad gör jag för fel? dunno.gif

Snälla hjälp mig!
sos.gif
kerstin z5-6
Bra ! hade de ränt i höjden hade du fått klippa av dem ! upp till tre gången denna sommar .. nu är de förnuftiga växter som gör som de ska .. dvs utvecklar rotsystemen så de kan blomma kopiöst nästa vår -om de får en halvliter hönsgödsel då smile.gif
Pernilla & Lars
Phhuuu, då kan jag pusta ut. Blev väldigt orolig och trodde att jag kanske skulle förlora dom. sweatingbullets.gif

Hur ofta bör man ge näring och när?
kerstin z5-6
På våren -en halvliter höns/planta , mer om du använder kogödsel
lissa
Kan man inte använda normal flytande gödsel, eller blåa kulor ??? Jag har ingen tillgång till höns eller ko------??
Marlene z v
CITAT (lissa @ 07-07-2007, 00:43) *
Kan man inte använda normal flytande gödsel, eller blåa kulor ??? Jag har ingen tillgång till höns eller ko------??

Det finns att köpa i påse, åtminstone hönsgödsel.
kerstin z5-6
jovisst går annan gödsel bra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon