[attachment=4847:bichos.jpg]Jag satt och petade i jorden där jag har några lökar liggande och vilar, andra fortsätter att växa till sig i den krukan. Helt plötsligt såg det ut som om det rörde sig i jorden, och tog till förstoringsglaset som jag alltid har till handa...Det myllrade dör jag hade rört om och dom försökte gömma sig för ljuset...tror jag. Tog några kort ( tack och lov för digitalkameror med macro system)) Fick fram ett par bilder som jag har klistrat ihop, men på ett av korten finns det 4 st. För att ni ska kunna urskilja dom kommer en kort beskrivning...
Ljust ljust bruna, som om det vore en bladlus men mycket mycket mindre, skulle tippa att den är ca 1 sjättedels milimeter, för pinnen dom sitter på mäter en halv cm... och dom är naturligtvis jätteförstorade..Först trodde jag att det var småspindlar...uj, kommer inte ihåg vad dom där små röda, men med luppen blev dom typ bladlöss ( som jag redan har sagt))
Grävde upp 2 lökar för attt kolla om dom var angripna, men det var dom inte, men man vet ju inte om dom börjar knapra lite när dom blir större...Hoppas att någon kan hjälpa mig att identifikera dom...