Full version: Krasse Besök
Tuva
mad.gif Någon äter på min Krasse mad.gif Det är gångar på Bladen sad.gif är det någon som vet vad det är?
Inte bara det unsure.gif Nu är det någon som äter likadant på min Vackra dahlia wub.gif

Hjälp mig sad.gif
Micke
Låter som angrepp av minerarfluga av något slag, larven äter slingrande gångar i bladen. Vanligtvis gör de ingen större skada på växten, förutom att angreppen förfular bladen. Har själv omfattande angrepp på min krasse, men tycker att det börjar se ganska snyggt ut - det ser ju ut som om man skulle ha en brokbladig krasse! Själv bryr jag mig inte om dom, men om du störs av dem kan du plocka bort angripna blad. Så mycket mer tror jag inte att man kan göra åt dem.

Micke
Åsa, mälardalen zon 2
Japp det låter som minerarfluga enbart ett estetiskt problem, växten brukar inte störas nämnvärt. Man kan plocka bort bladen för hand ifall man störs av dem.
Tuva
smile.gif Va bra, inget större problem då.

Tuva wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon