Mollis
"När barnbarnet var 3 år kunde hon inte uttala bokstaven s, det blev t i stället. För att få henne att försöka retades jag med henne en dag när vi var på besök. Men det gick inte så bra och hon blev lite sur och sa ifrån:

– Jag kan vitt täga ätt men jag har inte lutt!"

//Mollis

Floppy
rotfl.gif wub.gif ...
Har en liknade historia...en kompis dotter skulle berätta vad hon hette och hon hade också problem med 's' och sa 't' istället...och henne retade vi också lite grann...-jag kan visst säga mitt namn...sa hon surt...-jag heter Jotefin Olton... vilket vi naturligtvis försökte hålla oss för att bryta samman i ett asgarv...
Hennes bästa kompis heter Jessika och det kunde hon inte heller uttala utan det blev Iscka...lite lustigt så där...men det är inte lätt när man är tre år och fortfarande håller på att lära sig prata...

En annan kompis son hade svårt att säga 'r' och han sa till sin pappa -jag vill ha hambujaje...Hans pappa försökte rätta till och sa -det heter hamburgare...varpå pojken sa surt -ja jag sa ju det...hambujaje...

Så fel det kan bli ibland... wub.gif
Mollis
CITAT (Floppy @ 07-07-2007, 13:41) *
rotfl.gif wub.gif ...
Har en liknade historia...en kompis dotter skulle berätta vad hon hette och hon hade också problem med 's' och sa 't' istället...och henne retade vi också lite grann...-jag kan visst säga mitt namn...sa hon surt...-jag heter Jotefin Olton... vilket vi naturligtvis försökte hålla oss för att bryta samman i ett asgarv...
Hennes bästa kompis heter Jessika och det kunde hon inte heller uttala utan det blev Iscka...lite lustigt så där...men det är inte lätt när man är tre år och fortfarande håller på att lära sig prata...

En annan kompis son hade svårt att säga 'r' och han sa till sin pappa -jag vill ha hambujaje...Hans pappa försökte rätta till och sa -det heter hamburgare...varpå pojken sa surt -ja jag sa ju det...hambujaje...

Så fel det kan bli ibland... wub.gif

Min son hade svårt med just "r" också och jag glömmer aldrig när han för första gången träffade min nya mans mor: När hon efter en båttur ska "kravla sig upp" från båten till bryggan säger han med stor förundran:
-Oj! vilken stor jumpa du har! (Hur kul som helst för nybliven svärdotter:-)

//Mollis
Floppy
Ja jösses du...du hade det inte lätt då... rotfl.gif
Alba
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Ni är ju bara såååå kul. Inte lätt att vaja liten och inte pjata jent.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon