renate
[attachment=4882:PICT6446.JPG] [attachment=4883:PICT6448.JPG]

Mina nya vita rosor blommar i skuggan av monstret hybrida,nu undrar jag om denna ros verkligen kan vara Jaqueline de Pre.
Eva 33c
Min Jaquelin ser i allafall inte ut så där. Min är stor och enkel med röda ståndare.
Bild från Rosenposten
renate
CITAT (Eva 33c @ 07-07-2007, 17:43) *
Min Jaquelin ser i allafall inte ut så där. Min är stor och enkel med röda ståndare.
Bild från Rosenposten

Ja precis så ska den ser ut,köpte min som JdP på Rosenposten.
AnnammA
Nej, jag tror också du har fått fel ros. Min JdP har jag planterat i kruka, och den är snart på gång att blomma.Jag grävde nämligen upp den i våras, för jag tyckte den hade frusit ner rätt så mycket; den sägs ju vara en rätt så känslig ros; och troligtvis kommer det att bli så att jag kommer att odla den som krukros, med övervintring i kallväxthus vintertid.

Hälsn

AnnA
Kajsa
Visst kan du ha den ute Anna i zon 1 jag har haft min här två vintrar, dock vid varmt söderläge och kupad vintertid.
Förra sommaren fick den mycket svartfläckssjuka i aug. så jag klippte ner hela rosen, rosen ser friskare ut i år.

Jacqueline du Pré, dom där söta ögonfransarna är typiska
Eva 33c
Jag bor i zon 5 och köpte min Jacquelin förra året (från just Rosenposten) bara för att den var så söt på bild och tänkte att jag måste i allafall prova. Den gav någon blomma redan förra sommaren och jag hade inte stora förhoppningar men den har kommit igen och blommar nu. Jag har inte "gullat" med den på något sätt, vi får se hur det blir i fortsättningen....
AnnammA
CITAT (Kajsa @ 07-07-2007, 21:06) *
Visst kan du ha den ute Anna i zon 1 jag har haft min här två vintrar, dock vid varmt söderläge och kupad vintertid.
Förra sommaren fick den mycket svartfläckssjuka i aug. så jag klippte ner hela rosen, rosen ser friskare ut i år.

Jacqueline du Pré, dom där söta ögonfransarna är typiska

Det var väl inte rätt läge... På hennes förra plats växer en annan musikros: "Mozart", och den har vuxit på sedan i våras...Jag är en sådan där rosmänniska som planterar, gräver upp, krukar och ev hittar en annan plats(=bättre plats).

Hälsn

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon