anna_rispan
07-07-2007, 15:17
I dag fick jag attack. Som ledde till håglöshet. Hela min odling är översållad av överjävligt ogräs. Vet inte var jag ska börja. Just nu lockar det att dra över allt med röjsåg o sen så gräs över allt i hopa. Alternativt köpa nåt att täcka ytorna med.
Där jag odlar grönskaer har fruktansvärt lite ätbart grott. Typ 3-4 morötter. Grrr. Resten är bara tistelodling o revsmörblomma.
Dödar stroller-kombi revsmörblomma!!!????
//Anna den håglösa
Sailor Pluto
07-07-2007, 16:49
Tyvärr så är du inte ensam om det där
. Det enda som grott i mitt (av tidigare ägare) försummade grönsaksland är bondbönor, sallad och en sockerärt. Plus några små rädisor. Hade sått väääldigt mycket mer som antagligen blev kvävt av tistlar, tistlar och åkerfräken+alla möjliga ogräs. Jag rensade helt enkelt bort hela skiten för hand (blev ungefär 5 ica-påsar). Förutom det ätbara då
. Så nu hoppas jag att det blir mindre nästa år! Jag vägrar ge upp
.
zaaritha
08-07-2007, 00:01
Jag försöker inte ens, längre!
Har gett upp!
anna_rispan
08-07-2007, 11:12
mm, jag ger nästan upp....särskilt när det gäller ytan där jag gjort nästan helt fritt fårn ogrsä o som nu var översållat av ksiten.
kerstin z5-6
08-07-2007, 12:15
odla grönsakerna i dubbla pallkragar på höjden -fina grönsaker och inget ogräs
-Täck marken, mellan perennerna i alla andra rabatter,alt plantera tätt -rensa medan den växer ihop
anna_rispan
08-07-2007, 12:53
Kerstin: ja det kanske får bli lite pallkragar till nästa år då.... Men då borde jag ju kunna så gräs över allt nu i år ju? Det är totalt 200 kvm yta men en del har jag ju redan planterat perenner i. Där är revsmörblomman värst just nu.....
O så är det några risiga bärbuskar o rabarber men det kan ju ordnas....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.