alvastina
Jag har odlat physalis tidigare år och då har det blivit höga fina buskar. I år har jag satt ut tre physalis i en pallkrage. Innan utplantering hällde jag i en säck kogödsel i pallkragen. Physalisen är grön och fin och en hel del frukter men det är inte mer än ca 30 cm hög och växer inte på höjden, däremot blir den vid. Vad kan vara fel eller finns det låg växande physalis?
Tosan
Kan det vara så att de har för vitt om väggarna? Det finns två sorters physalis (eller flera egentligen) Kapkrusbär och Gyllenbär. Nu minns jag inte vem av dem, men den ena vill ha stora skor och den andra inte fullt så stora för då får den bara rötter och orkar inte producera mer.
lena:-)
Jag har köpt en Physalis som är på det viset..breder ut sig. Kommer inte ihåg sorten tyvärr.
Åsa, mälardalen zon 2
Gyllenbär blir lägre plantor speciellt på friland och kan växa en hel del på bredden till dess fördel är att den är god, tål lägre temperaturer och är snabb, jag sådde i slutet av mars och kunde skörda till midsommar i år..

alvastina
då är det nog gyllenbär. Hoppas att de smakar gott. Ser att det är en hel del frukter i den vida busken. Men jag har fiberduk men jag ska kanske tabort den- Trodde att den skulle växa bättre om den fick lite mer värme och skydd, men det kanske är helt fel?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon