alvastina
Vi har en rosrabatt med ingrid bergman och lavendel. Vill gärna utöka med en vit ros som har lika lång blomningstid som Ingrid Bergman. Är det någon som har något bra förslag? Dubbel eller enkel spelar ingen roll
Hazel
Jag köpte en Gråsten detta år. Tycker det är en underbart fin ros, floribunda. Luktar inte så mycket bara
alvastina
tack för tips. doften är inte så viktig, det känns viktigare att den har lång blomningstid. Vi har en gul fresia ros i en angränsande rabatt som doftar gudomligt. Är den vita rosen enkel eller dubbel?
Kajsa
Tycker du ska välja en tehybrid som Ingrid Bergman är, ja lika stor, tjusig

Karen blixen
Ewa L
Karen Blixen tillhör en av mina favoriter också — framförallt när den är i knopp wub.gif , men hos mig blir den inte lika hög och kraftig som IB.

Vill nog slå ett slag för Iceberg.
Hazel
CITAT (alvastina @ 08-07-2007, 21:57) *
tack för tips. doften är inte så viktig, det känns viktigare att den har lång blomningstid. Vi har en gul fresia ros i en angränsande rabatt som doftar gudomligt. Är den vita rosen enkel eller dubbel?

Den är dubbel. En av de första av mina som slog ut och helt galet mycket blommor på. Här är en bild. Inte den bästa bilden men men. Blommorna blir ganska fula i regn

[attachment=4969:P1010235.JPG]
alvastina
En Karen Blixten får det bli, Ser väldgit vacker ut. När är det bäst att plantera rosor, till hösten eller kan man göra det nu?
kerstin z5-6
krukodlade går fint nu -
mizingen
Hej! Jag tycker att Edelweiss, storblommig ros är väldigt fin happy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon