emmsing75
En snabb fråga bara... Visst sprider sig väl stockrosor med frön? Jag har haft stockrosor planterat vid husväggen som blommade första gången förra året och nu har det växt upp små plantor i gräsmattan runt om som jag är rätt så säker på är stockrosor så jag har grävt upp och gett bort dem till min granne nu. Plantorna hade liknande blad som stockrosor och ganska djupa rötter som verkade gå rakt ner och jag tyckte att de såg ut precis som mina vanliga stockrosor gjorde när de var mindre. Efter att jag gett bort dem vart jag dock lite nervös över att ha gett bort ogräs istället men visst är det väl så att stockrosor kan sprida sig ganska rikligt med frö? Jag garderade mig visserligen och sa att jag inte var helt säker på att det var stockrosor men jag vore ändå väldigt tacksam om nån som känner till stockrosor kan lugna mig...
Tesa
Jag hoppas verkligen att det är som du säger...för jag har grävt upp plantor runt mina svarta stockrosor och sålt...till bl.a kommunikationsministern.. unsure.gif

Jodå...de spider sig med frön...och plantorna är svåra att ta fel på tycker jag.. så det är nog lugnt.. sweatingbullets.gif tongue.gif
inglan
Tycker att de sprider sig som ogräs! Men ett vackert sådant! smile.gif

hälsningar Inglan
emmsing75
OK, skönt! Vore ju lite pinsamt och inte så värst bra för grannsämjan om jag gjort så att ogräs sprider sig i deras prydliga trädgård, stort tack för snabba svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon