Ja...jag har lite dålig koll på vad som passar ihop, men jag och sambon gillar den här tapeten mycket! Vi tänkte ha den som fondtapet bakom vår blåa hörnsoffa som står på vårt (snart) vita trägolv...i vårt hus som vi ska flytta in i i september, om allt går som vi vill...
Länk till tapeten:
http://www.midbec.se/hogupplost/dejavu/3.tif /Elin
Monica E
09-07-2007, 18:15
det är jättesvårt,håller själv på att välja tapet,beror ju på vad det är för blå är nyans,vi skulle hitta en grå,men det finns ju massor olika ,en del är för mycket blått i,Kolla om en svart o vit skulle passa det är snyggt med en mörkare färg ,vi ska sätta en fond som är svart/ med silvriga ränder på fel håll ,och en våd med något cirkelformat mönster..
Ophelia
09-07-2007, 18:44
Javisst skulle den passa. Det tycker jag iallafall, om den får vara VÄGGEN!! Men vad ska ni ha för tapet/färg på de andra väggarna?
Det viktigaste är ju egentligen vad ni känner. Hur känns det i hjärtetrakten när ni tittar på den, blundar och föreställer er soffan och golvet? Pirr av förväntan? Ni ska ju bo där och det är vad ni känner som är rätt.
Åsa, mälardalen zon 2
09-07-2007, 19:21
Jag lyckas inte få upp någon bild men kan man inte gå till närmsta återförsäljare och låna hem en sån där katalog med prover (här brukar man kunna få låna hem kataloger iallafall i butikerna), tapeter kan ju se olika ut beroende på ljuset också så det kan ju vara bra att se hur tapetens färger blir i bostaden.