Magdis
Hallååååå! Vår dator la sig ner och dog dagen efter midsommar o sen dess har vi fått klara oss utan. Vi beställde en ny dator som vi fick vänta på ett bra tag men nu har den äntligen kommit och efter det obligatoriska krånglet, surandet och arbetselakheten från den som skulle installera datorn (maken biggrin.gif) så har vi nu kommit ut på nätet igen.

Hårddisken på vår gamla dator är det inget fel på men dessvärre kommer vi inte åt dokumenten och bilderna som ligger på den när vi kopplar den till den nya datorn. De är skyddade för åtkomst på nåt sätt o vi vet inte hur vi ska göra. -cry-.gif Dokumenten som låg på dotterns användarkonto går att komma åt. Det måste ha nåt att göra med att mitt o makens användarkonton var administratörkonton och hennes var begränsat. Det kanske bara går att komma åt dokumenten när man är inloggad på de kontona och dessvärre är ju det windowsprogrammet vi använde då ihopkajkat nu. sad.gif

Det är iallafall skönt att komma ut på nätet igen. smile.gif Snart åker vi ju på semester också. Flera av er kommer jag att träffa då. Det kommer bli superkul. smile.gif
AnitaO
Hej svejs smiley_small_hug.gif
Vad skoj! Ska du träffa odlaiter på semestern!
Får man vara nyfiken och fråga vem? rolleyes.gif
Leia
Jag började faktiskt undra var du hade tagit vägen, men tänkte att du nog var på semester. smile.gif

Pirum
CITAT (Magdis @ 10-07-2007, 20:49) *
Hårddisken på vår gamla dator är det inget fel på men dessvärre kommer vi inte åt dokumenten och bilderna som ligger på den när vi kopplar den till den nya datorn. De är skyddade för åtkomst på nåt sätt o vi vet inte hur vi ska göra. -cry-.gif Dokumenten som låg på dotterns användarkonto går att komma åt. Det måste ha nåt att göra med att mitt o makens användarkonton var administratörkonton och hennes var begränsat. Det kanske bara går att komma åt dokumenten när man är inloggad på de kontona och dessvärre är ju det windowsprogrammet vi använde då ihopkajkat nu. sad.gif

Det är iallafall skönt att komma ut på nätet igen. smile.gif Snart åker vi ju på semester också. Flera av er kommer jag att träffa då. Det kommer bli superkul. smile.gif

Magids : jag är för trött för att förklara. Men har du Vista eller XP nu? Man kan hur som helst gå in i mappegenskaper, ta bort "förenklad fildelning", och sen högerklicka på mapparna man vill komma åt och ändra rättigheter. Det gör man genom att ändra ägare och/eller behörigheter. Funkar oftast, men inte om ni använt krypterade filer (men det tror jag inte).

Sorry för mitt dåliga svar, kan nog förklara bättre, men andemeningen är att ni självklart kan komma åt era dokument och bilder smile.gif
Magdis
CITAT (AnitaO @ 10-07-2007, 20:50) *
Hej svejs smiley_small_hug.gif

Japp, det får du! giggle.gif happy.gif

CITAT (Pirum @ 10-07-2007, 22:09) *
Magids : jag är för trött för att förklara. Men har du Vista eller XP nu?

Vi har XP men det ser annorlunda ut än det XP vi hade förut av nån märklig anledning. Ska försöka mig på det du skrev...tack ska du ha. smile.gif
Betty
CITAT
CITAT (AnitaO @ 10-07-2007, 20:50) Hej svejs smiley_small_hug.gif

CITAT
Japp, det får du! giggle.gif happy.gif

Men!! Kom igen nu Magdis! Nu blir ju jag med så nyfiken *hoppar jämfota* Vilka odlaiter ska du träffa?? laugh.gif
Magdis
CITAT (Betty @ 10-07-2007, 22:18) *
Men!! Kom igen nu Magdis! Nu blir ju jag med så nyfiken *hoppar jämfota* Vilka odlaiter ska du träffa?? laugh.gif

Haha hihi! giggle.gif Ja det är ingen hemlis från min sida o jag antar att det inte är det från de andras sida heller. smile.gif De jag vet är Wolkenkrabber, Gillan och Dealer, Irene L, Pia L och Lady Hamilton. Sen kan det bli fler också om jag har tur. smile.gif
Betty
Tack för att du stillade vår nyfikenhet! biggrin.gif
Trevligt gäng hela "den där bunten" yes.gif fast jag har bara träffat en av dem irl, ladyn. smile.gif
Gillan
Skönt och se att du har en dator igen Magdis tummenupp.gif , Det ääär inget kul när den inte funger ranting.gif

Vi ser väldigt mycket fram emot att träffa er biggrin.gif smiley_small_hug.gif
aanderss
tjena tjena
titti49zon6
Välkommen tillbaks Magdis kompiskram.gif undrade just vart du tagit vägen confused.gif men nu vet jag ju
Hoppas att ni får riktigt trevligt på träffen,förresten så vet jag att ni får det eftersom Odlaiterna är ett trevligt släkte (åtminstone dom flesta) whist.gif och speciellt dom du ska träffa
AnitaO
Bilder vore jättkul tycker jag smile.gif
Farbror Blå
[quote name='Magdis' date='10-07-2007, 20:49' post='632444']
Hallååååå! Vår dator la sig ner och dog dagen efter midsommar o sen dess har vi fått klara oss utan. Vi beställde en ny dator som vi fick vänta på ett bra tag men nu har den äntligen kommit och efter det obligatoriska krånglet, surandet och arbetselakheten från den som skulle installera datorn (maken biggrin.gif) så har vi nu kommit ut på nätet igen.

Heeej, vi har saknat dej smiley_small_hug.gif
Alba
Heej Magdis

Jag har undrat var du håller hus..........jag beslutade mig till sist för att du åkt på semester.
Men nu är du alltså snart på väg.

Kör försiktigt ......ni får säkert en helt underbar semestersväng med alla goa vänner från Odla.
Irene_L
Heeeeej Magdis!

Vad skönt att det har ordnat sig med dator nu tummenupp.gif

Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig yes.gif

Vi ses i snart. Jättekul yahoo.gif
Biggan_
Jag har också saknat dej, trodde du var iväg på semester. Välkommen tillbaks så klart! kompiskram.gif
*Stintan*
Välkommen tillbaka! Usch vad frustrerande att vara utan dator såå länge. Hoppas det fixar sig med den gamla hårddisken, själv satte jag in min gamla i den nya datorn och förde över det jag ville ha. Nu funderar jag på att tömma den gamla hårddisken helt o bara använda den som backup för bilder och andra viktiga mappar.

Ha de bra på träffen bland alla mysiga odlaiter kram1.gif
Magdis
Tack för alla gulliga välkomnanden åter. smile.gif Konstigt nog klarar man sig ganska bra utan dator när man vet att man måste. Vi har nog aldrig fått så mycket gjort här hemma som under de här veckorna....maken har äntligen sorterat upp sina gamla papper sen 10 år tillbaka m.m. Jag har grävt nya rabatter och grävt ner stenkanter så det har inte ens gjort så mycket att jag inte haft tid att besöka gymet på flera veckor. happy.gif

Huset är färdigmålat så när som på ett par fönster där vi ännu inte hunnit måla det vita närmast rutorna. Det har ju regnat så mycket ett par dar men nu är det soligt igen.

Kameran ska jag ha med mig på odlaitträffarna såklart. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon