Full version: Bärbar dator
Leia
Vi skaffade en bärbardator när vår andra var på reperation i våras. Jag såg framför mig hu jag nu i sommar skulle kunna sitta ute i trädgården och surfa. Men ack så lurad jag blev. ranting.gif Det blänker ju´så på skärmen när man är utomhus så man ser ju´inte vad det står!!!!! mad.gif
Rossi
Var försiktig. Sitter du och kisar och anstränger ögonen så drar du säkert även upp axlarna och kan få både huvudvärk och stelhet i nacken etc.

Tror att det finns skärmar som är gjorda för att ge mindre reflexer men riktigt bra är det nog inte.
cic
CITAT (Leia @ 11-07-2007, 09:27) *
Vi skaffade en bärbardator när vår andra var på reperation i våras. Jag såg framför mig hu jag nu i sommar skulle kunna sitta ute i trädgården och surfa. Men ack så lurad jag blev. ranting.gif Det blänker ju´så på skärmen när man är utomhus så man ser ju´inte vad det står!!!!! mad.gif

Jag vet! Väldigt irriterande. Tänkte också att det skulle vara trevligt att ta med sig datorn ut på balkongen tex men det går vekligen inte.
Tesa
I "reklamen" för min laptop så stod det tom...klippt från sibas hemsida.
"Tänk dig att kunna sitta ute i trädgården eller i köket och koppla upp dig på internet. Det är inget problem med AMILO La 1703 då det sitter inbyggt trådlöst nätverkskort såväl som vanligt trådbundet och modem i datorn. Skärmen är en stor (15,4 tum) widescreen av blank CrystalView typ som ger klar, kontrastrik och skarp bild. "
...bullshit...det går inte se ett smack utomhus...möjligen inne i djup skugga under ett parasoll..men det har jag inte testa än..
..man kanske skulle stämma dom thumbdown.gif
Bettson
CITAT (Tesa @ 11-07-2007, 12:38) *
I "reklamen" för min laptop så stod det tom...klippt från sibas hemsida.
"Tänk dig att kunna sitta ute i trädgården eller i köket och koppla upp dig på internet. Det är inget problem med AMILO La 1703 då det sitter inbyggt trådlöst nätverkskort såväl som vanligt trådbundet och modem i datorn. Skärmen är en stor (15,4 tum) widescreen av blank CrystalView typ som ger klar, kontrastrik och skarp bild. "
...bullshit...det går inte se ett smack utomhus...möjligen inne i djup skugga under ett parasoll..men det har jag inte testa än..
..man kanske skulle stämma dom thumbdown.gif

Tesa lilla, det funkar i skuggan. Jag har själv suttit under äppelblommen och jobbat.

Har dessutom inrättat en arbetsplats på altanen. Men jag såg till att ha en markis under taket för skugga och så placerar jag mig så att jag har ryggen mot väggen. Har tom suttit utomhus med dubbelskärm.

Fast i solen coolgleam.gif inte då....fast jag gillar inte att sitta still i solen i vilket fall som helst.
Tesa
Jag provade i skugga men det var väl för öppet bakom mig för jag såg i princip bara himmel på skärmen...får la vända mig åt andra hållet nästa gång det blir tjänligt att sitta ute med elektroniska pinaler..Och nu behöver väl inte hunden parasollet längre för skugga... rolleyes.gif
anna_rispan
Jag har suttit på balkongen med bärbar dator. Minns inte om jag satt med solen i ryggen eller framför eller hur det var. Men jag vet också att det är hopplöst att läsa en bok i starkt solljus. Det blir så hemskt vitt o skär i ögonen då ju!
KURT
Det kanske bara är meningen att man skall ha den ute i trädgården nattetid. Och det kommer förmodligen också att locka en del nattaktiva insekter.
Leia
CITAT (KURT @ 12-07-2007, 06:52) *
Det kanske bara är meningen att man skall ha den ute i trädgården nattetid.

rotfl.gif Tyvärr Tesa de kommer att hävda ovanstående om du försöker stämma dem!

Ute på min altan funkar det inte heller, det är för ljust där, men kanske om jag lägger en filt över mig och datorn?! naughty.gif laugh.gif tongue.gif
Chamomille
Japp. Det fungerar i hängmattan under massa äppelträdgrenar med en stor filt över sig. Jätte-bra syns det då.
Leia
CITAT (Chamomille @ 12-07-2007, 09:20) *
Japp. Det fungerar i hängmattan under massa äppelträdgrenar med en stor filt över sig. Jätte-bra syns det då.

åh f*n, det måste vara i hängmattan! Då har jag förklaringen! naughty.gif giggle.gif
Bee
Eller var det äppelträden laugh.gif
Dealer
Glöm att kunna sitta ute och surfa, om det är ute ni vill vara. Det kan funka hjälpligt i "mörklagt" uterum, men frågan är om man då inte lika gärna kan sitta inomhus g.gif
Bee
Nej, om det är varmt o gott ute så så vill man ha datorn eller tv:n där också! Fast det hjälper till om man kan sitta under en markis.

Förra sommaren fick grannarna stå ut med att vi släpade ut den lilla tv:n för att se på fotboll på altanen. Vi ville ju både vara ute i värmen OCH se på fotbollen! Det blev ju inte tyst precis...
Dealer
Tittar vi på TV är det inomhus. Däremot har vi radion ute och den spelar vi för alla som vill höra PÅ 000.gif
Lady Hamilton
angel_not.gif Så synd att ni inte spelade för mig då när jag var hos er............
Dealer
Gjorde vi inte -fear-.gif Det borde vi gjort. Vår låt är Pessimistkonsulten. Det är oftast så vi känner oss smiley_small_hug.gif

P.S. Nu rinner vattnet dock över kanten

Bettson
CITAT (Bee @ 12-07-2007, 20:44) *
Eller var det äppelträden laugh.gif

Nej Nej........ i hängmattan under äppelträden när de blommar, så att man har ett ymnigt snöfall ner i tangentbordet. tummenupp.gif
Bee
CITAT (Bettson @ 12-07-2007, 23:42) *
Nej Nej........ i hängmattan under äppelträden när de blommar, så att man har ett ymnigt snöfall ner i tangentbordet. tummenupp.gif

Låter ljuvligt! Undrar om dom är lika lätta (?) att ta bort som de bröd- och chipssmulor som hamnar där inomhus rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon