Full version: Rosförslag!
Virriz
Har precis flyttat och fått uteplats mot gård. OBS-Detta är en före-bild... Jag har möblerat och har växter (murgröna, humle, klematis, krasse) på uteplatsen nu.
Nu skulle jag vilja plantera lite utanför själva uteplatsen som smälter in någorlunda... Rosor, rosor... På torpet har jag ju mina gammaldags men vad har man här? Något modernt som växer i lagom takt och är lättskött. Vitt? Det här känns som en större utmaning än torpet för förutsättningarna ser ju rätt trista ut smile.gif Men det KAN nog bli fint!!

Det växer nu en massa murgröna och diverse ogräs, för hyresvärden har tacklat av med att sköta om gården, så då får man rycka in själv flirting.gif

Och zon 3, med eftermiddagssol ett par timmar!

Chamomille
Kan du inte ta en eterbild ochså man får se hur det ser ut nu... Kanske fler bilder i olika vinklar...

Camilla
kerstin z5-6
Varför några höga perenner som ger höstfint när du kommer från torpet -tex rosenflockel -rosor vill ju ha mer sol än ett par timmar ?
Virriz
CITAT (kerstin z5-6 @ 11-07-2007, 13:46) *
Varför några höga perenner som ger höstfint när du kommer från torpet -tex rosenflockel -rosor vill ju ha mer sol än ett par timmar ?

Ja, det är sant Kerstin...
Ska satsa på vår & senblommande perenner eftersom vi som sagt oftast inte är hemma mitt i sommaren! thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon