Min dotter gifter sig nästa vecka och jag har lovat att länsa trädgården på växter som har "rätt" färg. Nu börjar jag fundera: Hur förvarar jag dem bäst så att de ser så fräscha ut som möjligt.
Jag skall även kunna frakta dem (i bil) några timmar.
Lägga dem ner i en back på kvällen, ha genomfuktat papper+plast kring fötterna? Andra förslag??
Plocka dem det sista du gör innan du far, och sätt dem i vatten så att de inte vissnar.
Jobbigt i bil jag vet men, i en hink med vatten som nån får fixera mellan sina fötter.
Ha dem så svalt du kan.
CITAT (Malvia @ 11-07-2007, 11:28)

Jobbigt i bil jag vet men, i en hink med vatten som nån får fixera mellan sina fötter.
Det får bli Lucas då mellan tassarna. Han har ju fyra stycken så det skall han väl klara.
Jag har gjort en del arrangemang, tex brudbågar och liknande. Då är det oftast en fördel att slippa plocka och köpa samma dag. Kan bli liiite stressigt. Då har jag gjort som så att jag plockat och köpt det jag behövt några dagar innan och ställt i hinkar med lite atamon i vattnet. Sen har jag ställt hinkarna mörkt och svalt (gärna jordkällare). Det har fungerat alldeles utmärkt.
Tack Gillan!
Lite Atamon. Hur mycket är det i en hink ex.vis??
Jag brukar hälla i en 1/2 dl ca till en hink med vatten. Gör inget om det skulle bli lite mer. Tipset fick jag när jag arbetsprovade i en blomsteraffär för några år sen. Det gäller att snappa upp allt man kan ha nytta av
Lycka till nu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.