Full version: Klänglilja
Malva15
confused.gif Hej!

Jag har frösått klänglilja i våras som jag har fått upp till två små försiktiga plantor. Vet någon hur jag bör behandla dem i fortsättningen? De vissnar väl ner till hösten? Knölarna i jorden kan väl inte ha blivit så stora på bara en vår och sommar? Skall jag plantera dem i en större kruka redan?
Tacksam för svar!
lissa
Jag förmodar att du menar Gloriosa, för jag tror att den heter klätter, eller klänglilja på Svenska. Om det är Gloriosa så får den inte blommor förräns på 3dje året om den är frösådd.,...så du får nog ha bra mycket mer tålamod innan du ser blommor...men om du tittar i en tråd om Gloriosan som jag började , så får du se att den verkligen är värd at vänta på... smile.gif

PS..För er som har sett min vill jag bara säga att den fortfarande öppnar knoppar...inte många kvar, men jag är tacksam för dom jag får..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon