Full version: Tipsy Pot
frågvis
Hej alla därute. hoppas ni kan hjälpa mig!!!!!!!!!
Finns det någon som vet vad en Tipsy Pot är? confused.gif
Skulle gärna vilja ha en på balkongen. g.gif

Skickar med en bild som jag hittat på nätet, för er som inte sett eller vet vad det är.
Snyggt och annorlunda eller hur? tummenupp.gif
Den här, står på marken med en pinne som stöd. no.gif Det fungerar ju tyvärr inte på en balkong. thumbdown.gif
idea.gif
Någon som har vet eller har några ideér??????

[attachment=5027:clayplanter5.jpg]
Floppy
Mycket läcker...en sån vill jag ha...vart kan man köpa den?...
sudden
en sån fixar man lätt själv - det gäller bara att ta en större kruka/baja/hink att ha längst ned som stöd för pinnen som de andra krukorna ska hängas på..
frågvis
CITAT (sudden @ 11-07-2007, 20:16) *
en sån fixar man lätt själv - det gäller bara att ta en större kruka/baja/hink att ha längst ned som stöd för pinnen som de andra krukorna ska hängas på..

tror du det funkar att göra en till balkongen. Blir det stadigt med bara en hink?
Floppy
Okidoki...då ska det bli en sådan till nästa år...annars måste jag ju köpa fler blommor...och det är stopp nu...inge mera inköp till trädgården denna sommar...men till nästa så...då får jag köpa igen... whist.gif yahoo.gif
stennie
Vilket bra tips, sån ska jag göra !!!! thanks.gif
Chamomille
Jamen hur GÖR man då.... Svårt att se på bilden hur de "sitter fast"...

Camilla
Chamomille
CITAT (Chamomille @ 12-07-2007, 09:11) *
Jamen hur GÖR man då.... Svårt att se på bilden hur de "sitter fast"...

Camilla

Ahaaa...
http://empressofdirt.blogspot.com/2006/07/...structions.html
sudden
CITAT (frågvis @ 11-07-2007, 18:23) *
tror du det funkar att göra en till balkongen. Blir det stadigt med bara en hink?

fyller du hinken eller baljan i botten med stora stenar blir det nog inga som helst problem smile.gif desstom stödjer ju krukorna upp varnadra lite sen då de blivit planterade i smile.gif

jag är inte världsbäst på att förklara inser jag men jag hoppas du förstår vad jag menar biggrin.gif
PutteN
CITAT (sudden @ 12-07-2007, 22:32) *
fyller du hinken eller baljan i botten med stora stenar blir det nog inga som helst problem smile.gif desstom stödjer ju krukorna upp varnadra lite sen då de blivit planterade i smile.gif

jag är inte världsbäst på att förklara inser jag men jag hoppas du förstår vad jag menar biggrin.gif

satan var snygga dom var ! ska göra en sådan till hoyorna ^^. och det du skrev var hur tydligt som helst ^^
malin72
japp sån ska jag göra giggle.gif måste bara fixa sakerna först.........armeringsjärn som pinne tänkte jag och sen krukor och sen blommor så klart yahoo.gif jag som inte skulle köpa mera i år whist.gif
titti49zon6
Hihi,nu har jag gjort en Tipsy Pot, satte pellisar i eftersom jag hade sådana stående som behövde en omplantering giggle.gif
ska fota senare och lägga in i albumet thanks.gif för tipset
Mums02
Väcker liv i en gammal tråd... whistling.gif

Ni som gjort tipsy pots... Hur blev planteringsytan? Är armeringsjärnet i vägen mycket? Tycker de ser smarta ut men vill inte bygga nåt som är svårt att plantera något i när det väl är färdig tongue.gif

Jag ska ha min på balkongen i så fall så jag har tänkt svetsa digt någon slags fot. Eller gjuta i betong kanske.
Peztis
Det borde ju funka utmärkt att gjuta foten i betong.
Mums02
Det tror jag med smile.gif
anx
Om man vill ha en tipsypot på balkongen så kan man hänga dom i rep fästa i golv och tak. Samma princip när man gör den som med armeringsjärn.
Mums02
Smart! biggrin.gif Är sugen på att ha massa hängpellisar i en sån.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon