Morbid
Jösses..

Jag vet inte hur mycket odlat det blev.. Men nog blev det en hel del utomhusterrarier för min del. Förmodligen med någon dammanläggning.
mamamaggan
Det var inget dåligt ställe. Vill också ha!
Tosan
Mmm, där skulle man kunna ha flera trädgårdar....*drömmer*

CITAT (Morbid @ 11-07-2007, 23:28) *
Jösses..

Jag vet inte hur mycket odlat det blev.. Men nog blev det en hel del utomhusterrarier för min del. Förmodligen med någon dammanläggning.

Utomhusterrarier? Berätta mer! Vad har du där? Ormar? Sköldpaddor?
Eva-Helene
Åh, tänk bara, en park med olika ädelgranar.. en med olika sorters karagan... en med rhododendron.. åsså alla sorters buskar som kan trivas där, åsså.......ÅÅÅHHHH!!!!!!!!
Morbid
CITAT (Tosan @ 11-07-2007, 23:34) *
Mmm, där skulle man kunna ha flera trädgårdar....*drömmer*
Utomhusterrarier? Berätta mer! Vad har du där? Ormar? Sköldpaddor?

Skulle nog ha mina Lövgrodor Hyla arborea där. Några paddarter. Plus en hel del både större och mindre Europeiska ödlearter. T. ex. Timon lepidus, Lacerta viridis, Lacerta agilis ssp. Med mera..

Just nu håller jag på att försöka mej på att bygga om en gammal duschkabin till utomhusburk åt grodisarna.

Tosan
Wow, fränt!
Gillar reptiler. Tyvärr är inte sambon lika impad...
Morbid
CITAT (Tosan @ 12-07-2007, 00:14) *
Wow, fränt!
Gillar reptiler. Tyvärr är inte sambon lika impad...

Grodor är svåra att neka till.. innocent.gif

Kolla Svenska dendrobatidsällskapets hemsida.. Dessa har man i och för sig innomhus.
Hannele
Nej, 314936 m², det är nästan 400 gånger större än vi har nu. blink.gif
Det orkar jag inte..
Tezzla
Det är för stort. För stort att kunna njuta av.
kristerh
CITAT (Tezzla @ 13-07-2007, 11:01) *
Det är för stort. För stort att kunna njuta av.

kan aldrig bli för stort, du behöver ju inte använda hela tomten wink.gif

och hyfsat pris, det får man knappt en villa för i stockholm längre.
Tezzla
Djurmänniskor: "Man kan aldrig ha för många djur"

Trädgårdsmänniskor: "Det kan aldrig bli för stort"

Jag: Jo, det kan bli för mycket av båda! Lagom är bäst! tongue.gif
Tosan
Jadu... 31 kvarter lika stora som vårt ungefär... Man kan ha olika trädgårdar för olika ändamål, hagar fulla med djur, en egen julgransplantering osv, osv. Ville att mamma och pappa skulle köpa det tillsammans med oss, vi ryms ju!
Och ja, priset... Undrar om det ens täcker värdet på marken? Sambons moster och hennes man sålde just en villa i Hässelbystrand för 3,4 miljoner crazy.gif
Tezzla
CITAT (Tosan @ 13-07-2007, 11:40) *
Jadu... 31 kvarter lika stora som vårt ungefär... Man kan ha olika trädgårdar för olika ändamål, hagar fulla med djur, en egen julgransplantering osv, osv.

Fast jag vill ha ett liv utanför trädgården också yes.gif Och dessutom behöver jag arbeta för att kunna försörja mig. Så lagom är alltid bäst yes.gif För MIG.
Tosan
CITAT (Tezzla @ 13-07-2007, 12:03) *
Fast jag vill ha ett liv utanför trädgården också yes.gif Och dessutom behöver jag arbeta för att kunna försörja mig. Så lagom är alltid bäst yes.gif För MIG.

Ja jäklar, man skulle jobba åxå.. tänkte inte på det, det förtränger man så lätt whistling.gif
Hannele
CITAT (kristerh @ 13-07-2007, 11:10) *
kan aldrig bli för stort, du behöver ju inte använda hela tomten wink.gif

och hyfsat pris, det får man knappt en villa för i stockholm längre.

Man ska i alla fall kunna orka gå runt för att hinna njuta.
Vem vill ha villa i huvudstaden?? thumbdown.gif
skogstroll
nää jag e både djur å trädgårdsmänniska men jag har nog så jag klarar mig på 3000 kvm smile.gif
Berith
CITAT (Hannele @ 13-07-2007, 13:24) *

Säger jag också, skulle aldrig kunna tänka mej att bo där. thumbdown.gif naughty.gif

Och jag skulle aldrig kunna tänka mej att bo på den här gården heller. fear.gif Tyckte det mesta var fult - trädgården, huset, inredningen, "konferens"-byggnaden, omgivningen. Möjligtvis att utsikten över sjön var nåt att ha. g.gif Neej, tack!
kristerh
CITAT (Hannele @ 13-07-2007, 13:24) *

det är många som vill ha en villa i huvudstaden, därav priserna, tummenupp.gif
Berith
CITAT (kristerh @ 13-07-2007, 15:12) *
det är många som vill ha en villa i huvudstaden, därav priserna, tummenupp.gif

Är det inte bara så att det är många i huvudstaden som vill ha en villa i huvudstaden? Om du förstår hur jag menar - det är inte folk från övriga Sverige som slåss om villorna i huvudstaden. thumbdown.gif *envisas giggle.gif *
kristerh
CITAT (Berith @ 13-07-2007, 15:53) *
Är det inte bara så att det är många i huvudstaden som vill ha en villa i huvudstaden? Om du förstår hur jag menar - det är inte folk från övriga Sverige som slåss om villorna i huvudstaden. thumbdown.gif *envisas giggle.gif *

fast inflyttningen till stockholm är stor, men de kanske hamnar i lägenheter innan de vill ut i det gröna...
mamamaggan
Vadå för stort ? Det är väl bara , som det sägs i en annan tråd, att anställa någon som sköter det ena eller andra. Man får ju dra av hälften av kostnaden , eller hur ? ( OBS! Ironi !!!!!!!!!! )

Ena gången vill man inte ta hand om sin egen städning medan det andra gången verkar som att man vill ta hand om allt trädgårdsarbete själv. Vi har ju fått det så bra ordnat nu att vi inte behöver ta hand om någonting för då tar vi brödet ur munnen på de som i dag uppbär A-kassa !!!!!

Vad kostar det samhället ( oss med andra ord ) att ge tillbaks hälften av kostnaden ? Blir den kostnaden mindre än kostnaden för den del av A-kasseförsäkringen som staten står för ?

Och ja jag har skrivit i den andra tråden att jag skulle kunna tänka mig att , som en present till min man , ha någon som kom hem och tvättade våra fönster. Men det beror på att jag själv inte KAN göra det längre.
Tezzla
Jisses wacko.gif
Tosan
CITAT (kristerh @ 13-07-2007, 16:05) *
fast inflyttningen till stockholm är stor, men de kanske hamnar i lägenheter innan de vill ut i det gröna...

Jag får för mig att många som flyttar till fjollträsk kommer hem igen när de bott några år i lägenhet...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon