Full version: Ta stickling nu ?
mamamaggan
Har en Mme Hardy som jag ska klippa ner lite när den blommat färdigt . Då slog det mig att jag kanske kan ta vara på klippet och sätta som stickingar. Skulle det gå att göra nu ?
kerstin z5-6
javisst -
juli 2006

juni 2007
Cathis
En liten fråga bara, hur tar man sticklingar från rosor?

Nu har jag visat min okunnighet om rosor blush.gif

Å nu ser jag att denna frågan är redan ställd och svar fanns också.
Jisses så förvirrad man kan vara då slap.gif
Tosan
Nu har jag en sån där korkad fråga igen... Varför måste man sätta sticklingen mot krukkanten? Det måste ju vara mindre risk att rucka på den om den står mitt i...
mamamaggan
Va bra ! Då blir det sticklingar om ett tag.
kerstin z5-6
den blir mer syresatt i krukkanten -och risken att den ska ruttna blir mycket mindre än om du sätter den i mitten av krukan
Tosan
Aha, ja det var ju logiskt.
Och den måste ha blommat? Det räcker inte med att den haft knopp?
Skulle vilja testa att ta av grannens Ingrid Bergman som tappat sina knoppar och antagligen inte klarar vintern...
kerstin z5-6
Knopp räcker smile.gif Ta du av Bergman coolgleam.gif
Tosan
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-07-2007, 11:36) *
Knopp räcker smile.gif Ta du av Bergman coolgleam.gif

biggrin.gif Iiiiiiih! Vad glad jag blir! Då ska jag smita dit å sno en kvist så fort jag ser grannen... Eller kanske jag ska se till att han är borta giggle.gif
Å går det riktigt bra så kan det ju gagna honom själv, får då kanske han får tillbaks en rotäkta biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon