Full version: äntligen
Alexander-VG-zon3
hejsan

äntligen äntligen kommer värmen till söder .

''HÖGSOMMARVÄRME
I början av nästa vecka kan det tillfälligt bli riktigt högsommarvarmt i landets södra del med drygt 25 grader.

Meteorolog: Bengt Lindström''
HÖGSOMMARVÄRME

hoppas dom har rätt jag måste ha värme nu .
Mollis
Ja det tycker jag ni ska ha! Här i ostligaste svealand var det precis nån som öppna kranen till max, fullkomligt öser ner.....

//Mollis
Rossi
Bara det inte blir lika varmt som vi hade här i Skåne i juni under ett tag. Puh! Det var svettigt!

Själv tycker jag att 20-22 grader är lagom. Över 25 grader så lider jag ....
Alexander-VG-zon3
jag är tvärtom vill ha riktig hetta nu . längtar efter värme nu . tråkigt att du lider . känner fler som säger så . fast jag själv har aldrig gjort .

CITAT (Mollis @ 12-07-2007, 11:47) *
Ja det tycker jag ni ska ha! Här i ostligaste svealand var det precis nån som öppna kranen till max, fullkomligt öser ner.....

//Mollis

har öst ner hela dagen här typ . tråkigt med regn nu
Lars-Olof Arvids
Här är det mulet men för tillfället uppehåll. I helgen ska det bli regn "främst i norr och väster". Godkänt för mig som inte kommer att vara i väster utan öster (Uppsala) då.

Olle
malin72
nu får ni ursäkta min deppighet blush.gif men vad är tillfälligt högtryck att hurra för dunno.gif jag vill ju ha sommar och sol inte bara någon eller några dagar -cry-.gif -cry-.gif
Mollis
CITAT (malin72 @ 12-07-2007, 16:22) *
nu får ni ursäkta min deppighet blush.gif men vad är tillfälligt högtryck att hurra för dunno.gif jag vill ju ha sommar och sol inte bara någon eller några dagar -cry-.gif -cry-.gif

Just nu känns det som man kan hurra för riktigt tillfälliga högtryck, typ " -Yes! nu är det sol på altan... och sen släpa fram solstol och allt, ja ni vet ju precis hur det är, efter fem minuter blir allt som vanligt igen... och man får gå in och tända brasan eller nåt....

//Mollis
niklaswik
Efter en vecka på Korfu med drygt 30 varje dag så måste jag säga att dagens 22-23 som jag hade här hemma kändes väldigt svalt och skönt.. smile.gif (förlåt.. tongue.gif)
Gillan
Ärligt talat så kan jag också tänka mig att göra vågen för en halv dag med sol. Tror inte vi haft ens en halv dag sen före midsommar -fear-.gif

Vi har funderat på att ev bli solblottare confused.gif ...........ni vet........vara naken under en riktigt varm, tjock och go frotterock.......solen kommer..........skynda sig att öppna upp för att snabbt stänga igen innocent.gif

Eller så kanske vi ska hänga upp lysrören i bastun whist.gif ..............

Nu vet jag ju att vi inte borde klaga, vi har ju i alla fall sluppit regna bort som vissa andra av er nästan gjort trostar.gif . Men man kan faktiskt bli lite knäckt av en jämngrå himmel dag ut och dag in också blush.gif
Biggan_
CITAT (Gillan @ 13-07-2007, 07:07) *
Ärligt talat så kan jag också tänka mig att göra vågen för en halv dag med sol. Tror inte vi haft ens en halv dag sen före midsommar -fear-.gif

Vi har funderat på att ev bli solblottare confused.gif ...........ni vet........vara naken under en riktigt varm, tjock och go frotterock.......solen kommer..........skynda sig att öppna upp för att snabbt stänga igen innocent.gif

Nu vet jag ju att vi inte borde klaga, vi har ju i alla fall sluppit regna bort som vissa andra av er nästan gjort trostar.gif . Men man kan faktiskt bli lite knäckt av en jämngrå himmel dag ut och dag in också blush.gif

Solblottare! rotfl.gif Då kan du vara med i farbror Blå´s tråd om solbränna! Ljusbrun mage och vit bak! rotfl.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gillan @ 13-07-2007, 07:07) *

hahaha hhaa , det ska man kanske prova då får jag skynda mig ut nu när solen lyser .
Lady Hamilton
jaa stackars er "sörlänningar" trostar.gif Vi i Norrland har ju inte samma problem som er giggle.gif Här har det endast regnat några dagar sammanlagt i sommar crazy.gif yahoo.gif

Varför inte flytta hit? kompiskram.gif Så slipper ni sniglar, baggar och andra "oknytt" i era trädgårdar. Ni får även lapa så mycket SOL ni bara orkar

Välkomna! rose.gif blomma.gif
mamamaggan
Tänk om vi skulle ta dig på orden ! laugh.gif Vad kulle hända då ? Det skulle bli överbefolkat hos er och trängsel ger upphov till dåligt humör som ger upphov till ................ fear.gif

Men jag förstår varför ni bor där ni bor . Riktig vinter och nu riktig sommar. Hm , man kanske skulle flytta iaf ! bravo.gif
Rossi
CITAT (Lady Hamilton @ 13-07-2007, 12:45) *
jaa stackars er "sörlänningar" trostar.gif Vi i Norrland har ju inte samma problem som er giggle.gif Här har det endast regnat några dagar sammanlagt i sommar crazy.gif yahoo.gif

Varför inte flytta hit? kompiskram.gif Så slipper ni sniglar, baggar och andra "oknytt" i era trädgårdar. Ni får även lapa så mycket SOL ni bara orkar

Välkomna! rose.gif blomma.gif

Aldrig i livet! Jag älskar mitt Skåne och klagar väldigt sällan på vädret dessutom. Vi har underbart klimat här!

Så det så! yahoo.gif
Eva-Helene
CITAT (mamamaggan @ 13-07-2007, 12:55) *
Tänk om vi skulle ta dig på orden ! laugh.gif Vad kulle hända då ? Det skulle bli överbefolkat hos er och trängsel ger upphov till dåligt humör som ger upphov till ................ fear.gif

Men jag förstår varför ni bor där ni bor . Riktig vinter och nu riktig sommar. Hm , man kanske skulle flytta iaf ! bravo.gif

Välkommen hit!!! Igen fara, det blir nog ingen trängsel ändå. Det gick ju bra på 70-talet och "Gröna vågen"-eran så...
Kanske politikerna i Huvudstaden - ni vet, dom där som ska bestämma om riket - då skulle fatta att norrland är en STOR del av Sverige. Då finge vi nog körbara vägar även väster om E4:an!!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Rossi @ 13-07-2007, 13:48) *
Aldrig i livet! Jag älskar mitt Skåne och klagar väldigt sällan på vädret dessutom. Vi har underbart klimat här!

Så det så! yahoo.gif

samma här ,, fast jag klagar på vädret lite bara ibland .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon