Full version: Okänd pelargon
Chamomille
Vilken smällkaramell jag hittade idag. Jag fick sån lust å handla lite blommor så jag drog iväg och köpte 5 pelargoner. Men en dam hade inget namn...
Vad kan hon heta?

[attachment=5091:Smällkaramell.JPG]

kolla vad jag gjorde sen....

[attachment=5092:Topsy.JPG]

Man får verkligen inspiration av er alla!!!
Fenja
Kanske en Czech eller hur den nu stavas...?
Mvh
Fenja
mojan
Kul "blomställning". a0a.gif Hur gjorde du?
Floppy
....mycket snyggt... *vill ha, vill ha* w00t.gif ...men inga fler inköp denna sommar inte... rtfm.gif jag får väl sitta och drömma och planera på vilka blommor jag ska ha i mina...

Här är en länk till Tipsy Pots...där ser man hur det är gjort...
aldo
CITAT (Fenja @ 12-07-2007, 19:29) *
Kanske en Czech eller hur den nu stavas...?
Mvh
Fenja

Visst...det måste vara en sk Mini Czech
kaktuspelargon.

www.odla.nu/artiklar/pelargonutstallning-05.shtml
Chamomille
CITAT (Floppy @ 12-07-2007, 22:20) *
....mycket snyggt... *vill ha, vill ha* w00t.gif ...men inga fler inköp denna sommar inte... rtfm.gif jag får väl sitta och drömma och planera på vilka blommor jag ska ha i mina...

Här är en länk till Tipsy Pots...där ser man hur det är gjort...

Haha... rolleyes.gif Jag hade defenitivt bestämt mig för att inte köpa en blomma till i år... g.gif Men så fort man kan ångra sig!!!!
Chamomille
CITAT (mojan @ 12-07-2007, 22:05) *
Kul "blomställning". a0a.gif Hur gjorde du?

Tack.. thanks.gif
Länken står ju nedan också... http://empressofdirt.blogspot.com/2006/07/...structions.html
Eftersom jag har den på verandan så borrade jag ett hål i verandan och stoppade ner ett långt armeringsjärn och körde ner i marken under så det blev stadigt. Sen är det "bara" och stapla krukorna. En större underst med stenar i blev det...
Inspirationen finns kvar även om det REGNAR hela tiden! angry.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon