Mmm. Sungold, gardeners delight och tigerella har dock mognat (återigen nästan

) och de har smakat tomat, kort och väldigt gott!
Nå, jag får väl se hur smaken utvecklar sig, enligt länken jag fick skulle ju just den tomaten ha otroligt delikat smak där också. Å andra sidan finns den inte med i Truedssons 40 utvalda tomatsorter i hans bok. Men å tredje sidan finns det väl hur många tomatsorter som helst därute, så det ska väl mycket till innan någon sort hamnar på den listan.
myy - jag tyckte den smakade rök, men min man och äldsta dotter tyckte bara att den smakade "dåligt". Min yngsta dotter smaskade i sig den, och sa (efter att storasyster tyckte det) att den inte var jättegod "men hon åt den ändå" (hon brukar få bannor för hon är så väldigt liten i maten). Jag tror att lilltjejen gillade den tomaten (så nallar hon ju allt i köksträdgården också). Det kanske bara är en smaksak, Sorbet de Citron.
Jag återkommer med uppdateringar när fler tomater mognar. I övrigt väntar jag med spänning på Brandywine (ska ju vara bland de godaste tomaterna), Great White, Green Zebra och Green Grape. De andra sorterna jag har har jag nu antingen odlat förut, eller lyckats få en liten mogen tomat på.