Full version: Gurka
guntil3
Jag har skördat flera slanggurkor och det är jättekul men nu har smågurkorna börjat gulna så jag har fått klippa bort dem, vad är felet? Jag har klippt bort flera stora blad kan det vara orsaken?
/Gunilla
Åsa, mälardalen zon 2
Det kan vara att det är blad som har försvunnit det är ju de som försörjer frukterna men det kan även vara så att växten vilar ett tag, ibland gör de det mellan fruktbildningarna.
kricke1
CITAT (guntil3 @ 13-07-2007, 00:45) *
Jag har skördat flera slanggurkor och det är jättekul men nu har smågurkorna börjat gulna så jag har fått klippa bort dem, vad är felet? Jag har klippt bort flera stora blad kan det vara orsaken?
/Gunilla

En annan orsak kan vara att du har för varmt i växthuset, jag hade ochså det problemet för ågra år sedan att gurkorna blev gula crying.gif , men testa att ha öppet så mkt du kan om det är varmt ute så kanske det kan hjälpa cool.gif
guntil3
Tack för era svar!
/Gunilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon