Med tanke på att du vill ha så mycket på liten tomt kanske du ska satsa på fruktträd som är ympade på svagväxande grundstammar ex. sötkörsbär blir bara 1/3 så stora ympade på Gisela som om de skulle varit ifall de var ympade på den vanliga P. avium som kan ge sötkörsbärsträd på runt 10-12m. Med tanke på att det är zon 2-3 borde du kunna ha Stella den brukar finnas på Giselagrundstam + den är självfertil så du behöver bara ett träd, Stella är härdig till zon 3. Träd på svagväxande grundstammar kan dock behöva stöd hela livet + de har oftare kortare livslängd men de sätter frukt tidigt och blir ju inte så stora. (körsbär på svagväxande grundstam kallas ofta pysslingsträd i handeln)
När det gäller plommon finns det några sorter som är svagväxande och ger lite mindre träd + är självfertila, +kommer tidigt i bördighet (det låter som om du inte vill vänta för länge) +är härdiga där du bor: ex. Victoria, Experimentalfältets sviskon, Czar
Äpple finns på svagväxande härdiga grundstammar som ex. B9 lite osäker på vilka sorter man kan lyckas få på den dock så man kanske ska höra med en trädgårdsbutik och se vilka sorter de kan få tag på som är på den grundstammen
Tyvärr finns inte päron på härdiga svagväxande grundstammar så är päron viktigt och du kanske har plats för ett stort träd kanske det är ett päronträd man ska satsa på då.
Mangold är en spenatsläkting och rödbetssläkting, man använder bladen, mangold ligger ofta som små blad i lösviktssalladen i affären. Äldre blad använder man förvällda som spenat och kan ersätta spenat, man kan i stort sett plocka hela sommren och långt in på hösten de klarar frost det kommer hela tiden nya blad, och i din zon kan många mangoldsorter överleva vintern så när de grönskar igen på våren kan man skörda ända tills plantan går upp i blom då man river bort dem och ofta så har de nysådda mangoldplantorna blivit plockstora när den gamla mangolden har vuxit upp. 2-3m mangold räcker till väldigt många maträtter med mangold (fröerna har lång hållbarhet själv sår jag bara ca 1m per sort). Mangold sås när marken blivit uppvärmd i maj sår man för tidigt kan en del sorter gå upp i blom ett år för tidigt.
Spetsmangolden Perpetual Spinach riktigt gammal sort brukar överleva vintern hos mig.

Mangold Bright Lights, mangold kan ha många färger på stjälkarna de små bladen som brukar ligga här i salladsdiskarna brukar ha röd stjälk, denna sort klarar inte vintern så bra (själv provar jag en färgblandsning i år som heter Rainbow)

En bra sort jag har är sorten Gelber Schnittmangold (tyvärr ingen bild, den är gulgrön och lite bucklig), den har tunnare blad så även lite äldre blad av denna brukar gå bra råa i sallad. Klarar vintern bra.