PutteN
Hej alla glada.

hade inget att göra i dag till jag såg denna tråd Kolla så jag drog upp mamma ur soffan och åkte till bauhaus. där köpte vi amerings järn och ler krukor och förenade nytta med nöje.
har sett att det är några mer som har gjort/sugna på att göra en Tipsy pot. så jag tänkte vara först att lägga upp min yahoo.gif

vad tycker du om den? 11 krukor staplade på varandra med hoyor bravo.gif
blev mycket jort på golvet när jag planterade om jag lovar slap.gif
nu finns det plats för fler hoyor i fönstret w00t.gif

GÖR din tipsy pot NU och ladda upp en bild tummenupp.gif
titti49zon6
Toppenfint Putte, vad duktig du är tummenupp.gif
malin72
läckert putte 000.gif ..hm så det bidde armerings järn fniss tummenupp.gif bra då vet jag att det funkar då giggle.gif får se när jag nu kan göra min whist.gif
Fenja
Jo det ser jättetrevligt ut... men hur sjutton är det att vattna dem?
Mvh
Fenja
titti49zon6
Ja det är lite svårt att vattna, rinner över kanten g.gif Jag har gjort en ute som jag satt pellisar i smile.gif
av ganska stora krukor,dom mindre är 24 cm men lutningen gör att det rinner över. Snyggt blev det iallafall, ska lägga in bild senare
titti49zon6
Här är min med pellisar, inte lika fin som din Putte men den duger åt mig giggle.gif
Tipsy Pot Stor kruka i botten och 24 cm kruka på en stång , olika pellisar planterade i krukorna

Fenja
Mmm, det är snyggt!!
Mvh
Fenja
Netha
Jättefint smile.gif

Undrar.... hur är armeringsjärnet förankrat i den stora krukan som står på golvet?
Inte kan man väl bara ha i stenar och sticka ner järnet?

Blev sugen att göra en dylik konstruktion... tar ju liten plats. smile.gif

Ang vattning... man kan väl spraya med duschflaska så rinner inget på golvet.
storm
Jätte tjusigt,men!vad tokigt?det där med vattningen,men ute är det väl inga problem.
Snöflinga
Snyggt bravo.gif Kan man inte sticka ner en liten tratt och vattna sakta i ... om någon förstår hur jag menar wub.gif
PutteN
mamma har vattnat i dag utan problem behöver bara tömma lite jord. morgondagens jobb efter födelsedags baket. amerings järnet står bra i krukan måste mara fästa något högst upp så den inte viker sig, nu vilar den mot väggen biggrin.gif, Titti din var ju kanon fin tummenupp.gif
Stussi
Wow, jättesnyggt ju! tummenupp.gif Det där ska jag också prova, om än lite mindre version än Puttes! smile.gif

Grattis i förskott förresten, Putte! hbd.gif yaay.gif
Chamomille
CITAT (PutteN @ 13-07-2007, 20:59) *
Hej alla glada.

hade inget att göra i dag till jag såg denna tråd Kolla så jag drog upp mamma ur soffan och åkte till bauhaus. där köpte vi amerings järn och ler krukor och förenade nytta med nöje.
har sett att det är några mer som har gjort/sugna på att göra en Tipsy pot. så jag tänkte vara först att lägga upp min yahoo.gif

vad tycker du om den? 11 krukor staplade på varandra med hoyor bravo.gif
blev mycket jort på golvet när jag planterade om jag lovar slap.gif
nu finns det plats för fler hoyor i fönstret w00t.gif

GÖR din tipsy pot NU och ladda upp en bild tummenupp.gif

Jag har ju redan laddat upp min i en annan tråd... Men jag laddar så järna upp den igen! yahoo.gif

[attachment=5163:Tipsy.JPG]
PutteN
CITAT (Stussi @ 13-07-2007, 23:44) *
Wow, jättesnyggt ju! tummenupp.gif Det där ska jag också prova, om än lite mindre version än Puttes! smile.gif

Grattis i förskott förresten, Putte! hbd.gif yaay.gif

tack tack ^^. och lycka till med din tipsy pot smiley_small_hug.gif
Floppy
Man kanske kan lägga i cement med en pinne i och med en bit upp till kanten så man kan täcka med lite grus el dyl...jag kan ingenting om cement men det borde väl funka så att den står stadigt och för de som vill ha den inne så behöver de inte bry sig om att förankra den i nått...frågan är väl om krukan håller...men som sagt jag har ingen aning om hur cement beter sig...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon