Full version: Liljor
Elin80
Jag har ju väldigt nära till Lilla Fiskaregatans butik och de har just precis de liljorna jag vill ha. Men jag kommer inte ha tillgång till min trädgård förrän i september, och jag antar att det inte är så lämpligt att sätta lökar då...Kan man spara lökarna i källaren tills det är dags för utplantering? Eller hur funkar sånt här...? Är nybörjare..

/Elin
Åsa, mälardalen zon 2
De ska sättas ner i jorden och september brukar vara utmärkt att plantera i och då har ju även butiken fått hem alla de lökar som ska planteras på hösten vilket är ganska många sorter ex. alla vårblommande lökar.

Om det är någon icke härdig lilja kanske du kan ha dem i kruka till våren (vinterförvaring strax ovan nollgradigt och jorden åt det torrare hållet)
Elin80
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 14-07-2007, 16:50) *
De ska sättas ner i jorden och september brukar vara utmärkt att plantera i och då har ju även butiken fått hem alla de lökar som ska planteras på hösten vilket är ganska många sorter ex. alla vårblommande lökar.

Om det är någon icke härdig lilja kanske du kan ha dem i kruka till våren (vinterförvaring strax ovan nollgradigt och jorden åt det torrare hållet)

Jaha, vad bra! Trodde inte alls att de skulle planteras så sent...Men jag är ju nybörjare som sagt.

/Elin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon