Full version: Jämnad daglilja!
lena:-)
Idag fanns det inte ens en grön stubb kvar av dagliljan. Är det ens lönt att tänka på att flytta den eller skydda det som är kvar av rot osv? .Vet inte ens varför jag frågar..antagligen kommer jag att flytta det som förhoppningsvis finns kvar under jord och sätta i en kruka. Jag vill nog bara ha lite uppmuntrande hejjarop-----! Men idag står det 1004-5 till sniglarna.
Fenja
Den tar sig säkert! Dagliljorna har stora bra rötter som säkert skjuter nytt igen. biggrin.gif
Mvh
Fenja
Den var liten och ny för året...inköpt från Odla.....man kanske kan reklamera den? g.gif
Men skam den som ger sig......imorgon kanske jag gräver upp och försöker.
Fenja
Du får väl testa att skicka ett upprört mail: Jag trodde minsann inte att ni sålde växter som sniglarna äter upp... ohmy.gif Vad är det för sätt?!!!
Mvh
Fenja
Cathis
rotfl.gif rotfl.gif
Krolliljan
Jag hade satt den i en kruka.
Eftersom jag hela tiden har fler växter än jag får plats med i min lilla trädgård får en del stå i kruka och vänta på en plats. Det visar sig att en hel del av dem faktiskt trivs i krukan. Så är det med en av mina daglijor. Den stortrivs.
(Nu är det ju lätt för mig att vinterförvara krukorna eftersom jag bor i zon1)
Tack alla för uppmuntran nu går jag genast och krukar resterna av gårdagen .
Jag tror jag sätter den i en relativt stor kruka...
//lena
Fenja
CITAT (dagliljan @ 16-07-2007, 07:38) *
Jag hade satt den i en kruka.
Eftersom jag hela tiden har fler växter än jag får plats med i min lilla trädgård får en del stå i kruka och vänta på en plats. Det visar sig att en hel del av dem faktiskt trivs i krukan. Så är det med en av mina daglijor. Den stortrivs.
(Nu är det ju lätt för mig att vinterförvara krukorna eftersom jag bor i zon1)

Precis!! Jag har tömt en stor gammal rabatt som var full av kirskål och krukat det mesta som fanns där. Till min förvåning så blommade både dagliljorna och irisen för fulla muggar i sina krukor!! Nu är det djupgrävt, jag har lagt markduk som kirsspärr och ska börja plantera tillbaka allt idag!
Mvh
Fenja
Det har redan skjutit upp små friska gröna blad ur dagliljan......så den är nog räddad/ på torra land/ utom fara/ på grön kvist. Den får nog tillbringa hösten och vintern i krukan, det bör väl gå att gräva ner den i en pallkrage hoppas jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon