freddie
Skickar ut frågan igen eftrsom jag inte fick svar förra gången. Denna stickling av citronträd har fått för mycket fukt. Den har slokat i snart en månads tid, men jag har planterat om den i såjord blandat med leca för cirka tre veckor sedan. Men slokar gör de och de har varit gröna men slokande i en månad som sagt. Frågan lyder; kan jag rädda dem? Skall kanske nämna att de hade utvecklat rotsystem när jag fick dem (köpt på internet). Hoppas på tips.
Misshandlad stickling, citrus

kerstin z5-6
Nu är det ju lite sent -men sätt sticklingar i krukkanten inte mitt i ,...vad händer om du tar bort påsen ? Slokar de mer då
freddie
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-07-2007, 22:23) *
Nu är det ju lite sent -men sätt sticklingar i krukkanten inte mitt i ,...vad händer om du tar bort påsen ? Slokar de mer då

Påsen är borta, blidvinkeln gör att det ser ut som den står mitt i vilket inte är fallet. Så det är alltså försent menar du?
kerstin z5-6
nej .. de är roten som är viktig -bladen kan sloka .. tillslut kommer det nya -vi får hoppas på det
freddie
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-07-2007, 22:46) *
nej .. de är roten som är viktig -bladen kan sloka .. tillslut kommer det nya -vi får hoppas på det

Ja, jag inbillar mig att de skulle kunna ta sig eftersom de inte fäller bladen. hoppas, hoppas.... smile.gif
freddie
2007-08-01: Dom är döda bägga två. Kom hem efter semeter, genomruttna. Gonatt!!! sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon