Full version: Mycket fundersam....
Shangalia
Jag och Sambon var i väg i morse och kastrerade våran lilla Pojkke,
Han slickar sig otroligt mycket där bak så klart, och ingen tratt fick vi med heller,
fundersam och orolig över att det kommer att bli en infektion, plus att det är två stora öppna sår i pungen....
Känns inge bra det här, kan dom ha glömt bort att sy igen,
Eller skippar dom det kanske Om det skulle bli så illa att det blir en infektion som får fäste??

Har legat på telefonen och ringt som en galning men inge svar! unsure.gif

Någon själ där ute som kanske har någe svar till mig???

Ha det gött allihopa!
Mollis
Stackars dunno.gif när vi katstrerade vår lilla plutt så fick han ingen tratt heller och slickade sig där bak med, men det gick jättebra allt ändå...men det där med stora öppna sår låter lite läskigt....och visst är det svårt att komma fram tlll veterinärer, telefontid typ mellan 06.30 och 07.00...

Hoppas allt går bra!

//Mollis
karjo
Vår katt kastrerades förra våren. Han hade också "öppna" sår som inte var sydda. Han slickade sig en del med det skulle han, han höll det rent bäst själv sa vet. Det läkte fort och gick jättebra. Börjar det inte rinna, svullna eller förändras på nåt annat sätt är det nog ingen fara. Men om du är orolig så ska du så klart se till att få tag på vet, om inte annat så för att få instruktioner och /eller få veta att allt är OK eller inte.

smile.gif
Eva-Helene
Har fått några hannar kastrerade under årens lopp. Såren lämnas öppna för att ev. vätska ska rinna ut, om dom sys så har det lättare för att bli infektioner p.g.a. vätskan som stängs inne.
ifibi
Agria har en jourveterinär man kan ringa och rådgöra med. Kostar 25 kronor, tror jag. Står nummer på deras hemsida.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon