yvonne_h
16-07-2007, 22:23
Hej!
Min kära lilla gingko biloba har nu sin andra sommar på backen. Vintern klarade den fint men har nu gått och fått gula blad i toppen! Det bekymmrar mig. Hur kan detta förklaras? Vet någon om eventuell orsak till detta?
mvh Yvonne
www.lirtradgard.se
Alexander-VG-zon3
16-07-2007, 22:50
hur menar du med gula ??
en del gingko sorter har normalt sett gulskimrande blad med en ljusgrön färg , typ bladet är ljusgrönt och så ägggult på kanterna och lite på nya blad svårt att förklara . är bladen helt gula är det höst färger och bladen trillar av den är ju lövfällande
här är bilder på min egna och som du ser har den gult i sig . finns dom sorter som har mer gult i sig eller mer grönt i sig då är det helt normalt . och som jag skrev innan är bladet helt gult är det höstfärg eller nåt annat
yvonne_h
19-07-2007, 21:54
flaaks -Tack för svar och fina bilder!
Med gula menar jag " gula som om de har brist på något stv. att jag vet att min gingko är en grön sort". Skulle kanske kunna vara höstfärg men eftersom det gula bara sitter i toppen och det är lite tidigt för höstfärg känns det lite tveksamt...
mvh Yvonne
www.lirtradgard.se
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.