Full version: Söt matgäst
Lars-Olof Arvids
Den här söta igelkotten var på besök utanför min hyresvärds hus igår kväll.

[attachment=5234:Igelkott_1.jpg]

Det luktar gott i de där skålarna...

[attachment=5235:Igelkott_2.jpg]

Mums! Vad snällt av katten att lämna lite mat kvar åt en hungrig kotte!

Olle
cic
Åååh, igelkottar ÄR verkligen ursöta.. Konstigt, för dom är ju täckta av taggar. Inget "gosiga" alls.

Jag har också en kotte på min innegård, mitt i stan.
amaira
Utanför? Ser ganska "innanför" ut. wink.gif Med golv och allt - eller är gräsmattan/tomten golvbelagd? tongue.gif

Jättesöt!!!

Här finns inga igelkottar kvar längre. För gott om grävling här, som är (vad jag vet) igelkottens enda naturliga fiende. Bilen är den andra fienden, fast "onaturlig".

En sommar, för ca 10 - 15 år sedan, fann jag de sista igelkottarnas urgröpta skinn på stallbacken. En efter en. Det är grävlingen som gör så... -cry-.gif
Lars-Olof Arvids
Innanför eller utanför är väl närmast en definitionsfråga här. Hon har en golvbelagd altan med tak över, men det är i alla fall utanför ytterdörren. rolleyes.gif In i huset kommer knappast någon kotte, om inte annat lär hunden se till det.

Vad tråkigt att du inte har några igelkottar längre, för de är verkligen trevliga djur. Förutom grävlingar tar också berguvar igelkottar. Sådana är inte alltför ovanliga här omkring. Orust lär vara Sveriges uvtätaste kommun och även här i Stenungsund finns häckande berguv. Även grävlingar finns här, men i år har jag inte sett några spår av dem i de närmaste markerna runt huset.

Olle
amaira
Berguvar? Det visste jag inte. Nu vet jag. smile.gif
Fast det ska förstås vara en sån här gubbe: -cry-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon