Full version: Paradisträd
furir
Hejsan,
Har två sticklingar av ett paradisträd som jag har satt i ett snapsglas med jord, nu har jag sett att det har kommit rötter. När jag sätter den i en större kruka kommer den att ta lång tid på sig att bli stor?
mvh Roger.
Ciczi
Paradisträdet eller Crassula ovata är relativt långsamväxande men i gengäld tål de väldigt mycket och får de bara lite vatten då och då så kommer de hänga med länge... Min äldsta är över 30 år (ärvt den). Första egna sticklingarna tog jag för fyra år sedan och de är nu ca 35 cm höga.

mvh Ciczi
Lilleskutt
Det du nu måste tänka på är att inte plantera om dem i för stora krukor... bara ca 1cm större i omfång... annars så kommer dem att dö... för mycket jord m.m
furir
Jaha, jag har satt ner dem i en 12cm kruka.
KrukSork
CITAT (Lilleskutt @ 21-07-2007, 00:55) *
Det du nu måste tänka på är att inte plantera om dem i för stora krukor... bara ca 1cm större i omfång... annars så kommer dem att dö... för mycket jord m.m

jag håller inte alls med.
Jag planterade om ett par medelstora från 15cm till 30cms kruka och de växer så det knakar!
Så jag knappast vilja säga att den växer långsamt heller.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon