Full version: Katt vs räv
Monarda
Tidigt i morse ville Bassen gå ut. Jag märkte på honom att något inte stämde, han fick den där stela, vaksamma attityden. Döm om min förvåning när jag fick se en räv på väg in i trädgården och Bassen gör ett utfall och rusar mot den. Räven tvärvände och försvann! ohmy.gif Och jag fick nästan en hjärtattack, trodde att rävar käkar katter.

P7190070a.jpg

storm
Hadde jag varit räv så hadde jag nog inte gått i närkamp med den tuffingen. coolgleam.gif
Chamomille
Så gjorde min katt osså... Hon ville visa sig "stolt" och jagade iväg räven.. a0a.gif Det är nog mest i sagor som rävar äter katter... Eller?
Eva-Helene
Ja, en normal räv äter inte katter. Min mammas 14 år gamla kattgubbe brukar leka med en räv! Ser rätt festligt ut!!
Monarda
Det kanske är gamlingarna som är sådär tuffa. Bassen är faktiskt 16 år!
Tosan
En katt som lärt sig jag och försvara sitt revir är totalt livsfarlig för en räv. En räv som träffat en sån katt aktar sig väldigt noga för att göra det igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon